preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Udžbenici 2024./25.

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2087121
Ovaj mjesec: 9834
Ovaj tjedan: 973
Danas: 188
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt: Vrednovanje generičkih kompetencija (Assessment of Transversal Skills 2020, ATS2020, u suradnji s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom)
Autor: Snježana Mihočka, 11. 1. 2017.

OPĆENITO O PROJEKTU

Projekt Assesment of Transversal Skills 2020 (ATS2020) odnosno "Vrednovanje generičkih kompetencija 2020" provodi se u okviru programa Erasmus+, kao "Ključna aktivnost 3: Podrška reformi politika". U projektu sudjeluje 11 europskih zemalja (Austrija, Belgija, Cipar, Hrvatska, Estonija, Finska, Grčka, Irska, Litva, Slovenija i Španjolska), odnosno 17 partnerskih institucija, a jedna od njih je i Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet.


U projekt će biti uključeno 250 osnovnih škola u više europskih država u kojima će se izvršiti eksperimentalna provedba modela poučavanja i vrednovanja generičkih kompetencija kroz istraživački eksperiment. Ciljana skupina korisnika su učitelji kao ključni pokretači promjena, a posredno će projekt utjecati i na rad učenika. Model vrednovanja učenicima će omogućiti postavljanje ciljeva, razvoj planova djelovanja, razmatranje i vlastitu procjenu učenja dok će istovremeno evidentirati proces učenja.

POKUSNA PRIMJENA MODELA ATS2020 U OŠ „ĐURO ESTER“

Učenike je potrebno početi pripremati za život i rad u 21. stoljeću. Potrebno je naučiti ih kako učiti, kako rješavati probleme s kojim se suočavaju u školi, ali i u svakodnevnom životu, kod njih razvijati sposobnost kritičkog i kreativnog promišljanja te ih motivirati da propituju ponuđene informacije i da žele znati više. Uz sve navedeno, neizbježno je primijeniti IKT u nastavi i razvijati digitalnu pismenost.

Cilj projekta na razini naše škole jest razvijati generičke kompetencije  kod učenika unutar kurikuluma matematike i povijesti (učiti kako učiti, informacijsku, digitalnu i komunikacijsku pismenost i suradnju, te kreativnost i inovativnost).

Sudionici projekta su učenici 6.b (pokusna skupina - Ivan Piskač), 6.c razreda (kontrolna skupina - Maja Jerčinović) kroz nastavu matematike, te učenici 8.d (pokusna skupina - Mirna Kovačić) i 8.c razreda (kontrolna skupina - Jasminka Fanuko-Polančec) kroz nastavu povijesti.

PREDVIĐENA UČENIČKA POSTIGNUĆA:

- učenik će naučiti kako učinkovitije i lakše usvajati nastavne sadržaje

- razvijati sposobnost kritičkog i kreativnog promišljanja

- naučiti propitivati i selektirati ponuđene informacije

- primjenjivati IKT u nastavi

- unaprijediti svoju digitalnu pismenost

- uspješno raditi u timu, uvažavati različita mišljenja i stavove

- izradom vlastitog portfolia naučiti sistematizirati i efikasno prezentirati svoj rad

Učitelji Ivan Piskač (matematika) i Mirna Kovačić (povijest), završili su Carnet-ovu edukaciju o pokusnoj primjeni modela ATS2020, te se krajem prosinca krenulo u samu provedbu projekta. Inicijalno su testirana sva četiri razreda, kako bi se odredile „polazne pozicije“, odnosno procijenile trenutne generičke kompetencije učenika. Završno testiranje predviđa se krajem školske godine, nakon obrade odabranih nastavnih jedinca po modelu ATS2020. Testiranje se provodi online kvizom čije rješavanje traje 90 minuta, a u identičnom testiranju s unificiranim testovima sudjeluju i učenici iz ostalih europskih zemalja koje sudjeluju u projektu. Pitanja su problemska, ne proizlaze direktno iz hrvatskog nastavnog plana i programa, već kod učenika zahtijevaju informacijsku, digitalnu i komunikacijsku pismenost, te kreativnost i inovativnost.

Učitelji koji predaju u pokusnim razredima će učenicima omogućiti učenje i rad u inovativnim digitalnim okruženjima, te pritom kod njih  razvijati digitalnu pismenost. Pritom će se učenike osposobljavati za istraživački rad, poticati da učenik preispituje informacije, uspoređuje ih, uvažava tuđe mišljenje i razvija toleranciju.

Jedan od ciljeva projekta jest i poticati suradničke odnose, ohrabriti učenike za pokazivanje osobne inicijative i odgovornosti.

VREDNOVANJE

Učinak modela učenja projekta ATS2020 bit će evaluiran prikupljanjem podataka iz 10 zemalja u kojima će se provesti pokusna primjena, obuhvaćajući ukupno 250 škola, odnosno 1000 učitelja i 10000 učenika.

Na razini naše škole učeničke kompetencije provjeravat će se inicijalnim i završnim testiranjem pokusne skupine učenika (učenici 6.b i 8.d. razreda) koji će obrađivati nastavne sadržaje prema smjernicama ATS 2020, te uspoređivati s kontrolnom skupinom učenika (učenicima 6.c i 8.c razreda).

Učitelji: Ivan Piskač i Mirna Kovačić





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju