« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Kada pristupimo internetu kao da imamo „svijet u svojim rukama”. Svakoga trenutka možemo znati što rade naši prijatelji.
U tjednu u kojem obilježavamo Svjetski dan sigurnijeg interneta učenici 5. razreda prisustvovali su radionici u kojoj su upoznati sa opasnostima korištenja računalne mreže Internet.
Kako se radi o populaciji djece koja od malih nogu odrastaju uz tehnologiju, ova radionica dala im je upute kako se treba odgovorno ponašati u komunikaciji s osobama koje se nalaze „s druge strane žice“, te kako reagirati kada su žrtve bilo kojeg oblika nasilja preko mreže. Uz pomoć video materijala učenicima su prikazane situacije u kojima se nalaze njihovi vršnjaci.
Djeca i mladi na internetu najčešće koriste društvene mreže i mobilne aplikacije za komuniciranje s prijateljima, igranje računalnih igara, slušanje glazbe, dok ih najmanje koriste za istraživanje podataka za školu. Najčešća motivacija ili poticaj za pristup internetu je želja za druženjem (pričanjem) s prijateljima. Čak 43% mladih ima više od 300 prijatelja na Facebook-u te objavljuju na javnim postavkama (tako da svatko čak i ako nije njihov prijatelj može vidjeti ove podatke) svoj spol (55%), datum rođenja (38%), školu (31%).
Da bi se umanjilo neprihvatljivo korištenje društvenih mreža i vršenje nasilja preko Interneta, jedino što možemo napraviti je upoznavati učenike sa pravilima dobrog i lošeg korištenja Interneta, te ih uputiti da ako i dođe do nasilja da se obrate odrasloj osobi od povjerenja koja će im pomoći.
Đurđica Lucek, dipl. informatičar