« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dana 11. svibnja 2017. održana je radionica z roditelje prvih i drugih razreda matične škole i roditelje PŠ Vinica na temu Moć ili nemoć roditeljstva.
Roditelji su putem radioničkog tipa rada zaključili da roditeljstvo treba imati odgojnu moć bez obzira na današnje ponekad negativne odgojne uzore za djecu i mlade.
Tada dolaze do izražaja odgojne strategije roditeljstva poput upornosti, dosljednosti, vlastitog roditeljskog uzora, poštenja, pravednosti, strpljivosti i brižnosti te ustrajnosti na odgoju moralnih vrijednosti kod djece.
Istaknut je problem lošije vršnjačke komunikacije koja se često zasniva na omalovažavanju, ruganju, ismijavanju, ogovaranju, nepoštivanju različitosti koja ponekad prelazi u emocionalno zlostavljanje. Inzistiranje roditelja na poštovanju drugih i zahvalnosti rezultirat će pristojnom i pozitivnom komunikacijom.
Istaknut je i problem prekomjernog gledanja triju ekrana (TV, kompjutor i mobitel) koja utječe izuzetno loše na dječju psihu, potiče lošu koncentraciju, agresivnost, lošije psihičko zdravlje djece te slabije socijalne i motoričke vještine.
Kao treći problem istaknuto je pretjerano inzistiranje na ocjenama i obrazovnim rezultatima pod svaku cijenu dok je odgoj ličnosti zapostavljen. Zdrava, zrela, samostalna i odgovorna ličnost djeteta značajnija je od „petice“.
Izuzetno je važna suradnja roditelja i škole u odgoju djece te učiti djecu poštivanju različitih autoriteta pa tako i autoriteta škole i učitelja. Autoritet odraslih je važan za djecu jer ih vodi i usmjerava u njihovu sazrijevanju. Cilj skladnog odgoja djeteta je samostalnost i odgovornost te mogućnost suradnje sa članovima zajednice (obitelj, škola, razred, sportska grupa, grupa vršnjaka, susjedstvo). Suradnja u zajednici će se moći ostvariti ukoliko dijete ima razvijene moralne vrijednosti i nadasve poštuje sebe i druge.
Pedagoginja: mr.sc. Jasna Relja