« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
K1 projekt OŠ Đuro Ester iz Koprivnice, “ Going the extra mile”, prošao je na natječaju Agencije za mobilnost i programe EU i dobio sredstva Erasmus+ programa Europske unije. Projekt uključuje 8 mobilnosti profesora s ciljem usavršavanja građanskih i digitalnih kompetencija.
Od 10. do 20.9. 2017. Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog ostvarila je prvu od osam mobilnosti, u Plymouthu, u Ujedinjenom Kraljevstvu. Prisustvovala je strukturiranom tečaju za usavršavanje profesora, a tema kojom su se bavili bila je Diskriminacija u školi (“Addressing discrimination in school matters”).
Tečaj za usavršavanje profesora organizirali su Amber Initiatives koji imaju dugogodišnje iskustvo rada s migrantima i mladima na području informiranja, savjetovanja i vođenja. Usmjereni su na projekte u obrazovanju mladih i odraslih, na građanski odgoj, motivaciju i aktivno građanstvo te osobni razvoj onih koji dolaze iz nepovoljnih životnih okruženja.
Svaki učenik ima pravo na obrazovanje bez diskriminacije i predrasuda te na jednake mogućnosti za učenje. Nažalost, događa se da pojedinci ili sustavi ponekad krše njihova prava. Zbog toga su predavanja na ovom tečaju bila zamišljena tako da pomognu prepoznati rizične situacije i stvoriti sigurno okruženje za učenje.
Tijekom deset dana, s profesorima iz Španjolske, Italije i Finske slušala sam predavanja, sudjelovala u radionicama i išla na studijske posjete školama u Plymouthu koji su bili vrlo zanimljivi. Upoznali smo kako je organiziran obrazovni sustav u UK-u i koje potpore se pružaju učenicima kako bi se omogućili jednaki uvjeti za školovanje. Za škole koje polaze učenici slabijeg imovinskog stanja osigurana su novčana sredstva i potpora koja se zove Pupil Premium. Postoji program podrške za očeve u slučaju da je otac zbog nekog razloga odsutan. Osim same organizacije rada, u školi smo mogli vidjeti i načine na koje se sprječava diskriminaciju i potiče jednakost. Posjetili smo tri škole u Plymouthu: Plymouth Marine Academy, Plymstock School Academy, Plymouth School of Creative Arts i Plymouth City College.
Mjere sigurnosti učenika su visoke pa se tako u školu ne može ući bez najave i registracije na porti škole. Već na samom ulazu istaknuta je vizija škole, pravila, očekivanja i važnost redovitog dolaska u školu.
Školske uniforme obavezne su za sve škole i svaka škola odlučuje kakvu će uniformu njihovi učenici nositi. Uniforme se nose jer smanjuju nejednakost među učenicima.
Učenici mijenjaju učionice za svaki predmet. Osim učionica za redovnu nastavu, jedna od škola osigurava i miran prostor koji se zove Effective learning centre za rad s učenicima koji iz bilo kojih razloga prolaze kroz teži životni period.
Svaka škola koju smo posjetili imala je svoju kazališnu dvoranu za satove drame i kazališta. U Plymouth School of Creative Arts učenici sami rade svaki dio predstave uključujući i scenarij, režiju, glumu, svjetla, zvuk i najavu. Na taj način se već u ranim godinama upoznaju s više zanimanja i možda otkriju svoje buduće zvanje.
Školske teretane su odlično opremljene, a Plymstock school ima na raspolaganju i puno vanjskih terena za različite sportove.
Ako su u nekom predmetu učenici posebno istaknu, za nagradu dobiju značke koje nose na svojim uniformama.
Plymouth School of Creative Arts koja se nalazi u centru grada, razlikuje se od ostalih škola po tome što nema standardne učionice već otvorene prostore u kojima više razreda paralelno sluša različite predmete. Zvona u školi nema, a učenici se slobodno kreću po hodnicima.
Na zidu škole vode bilješke o projektu koji su radili:
Kod obrade jedne teme povezuju više predmeta zajedno, kao u ovom slučaju: geografiju, povijest i umjetnost.
Život škole organiziran je oko kuhinje koja je smještena u sredini škole i otvorenog je tipa tako da se u svakom trenutku može vidjeti što se u kuhinji radi. Kruh mijese i peku u školi, a budući da imaju satove kuhanja, stariji učenici oko 5 sati ujutro odlaze na tržnicu po namirnice koje će im trebati taj dan.
Oko škole je igralište gdje se djeca igraju na skateboardima, s gumama od automobila ili se penju po zidovima.
Rad s učenicima je usmjeren na usvajanje vještina potrebnih za život. Imaju prostor u kojem uče kako se obnavljaju brodovi. Učenici ne rade na modelu već na pravom brodu kojemu je potreban popravak, uz pomoć ljudi koji se time profesionalno bave.
U školi imaju svoju vlastitu košnicu iz koje dobivaju med. Košnica se snima pa učenici mogu pratiti što pčele rade.
Škole su nakon nastave otvorene za potrebe lokalne zajednice i u njihovim se prostorima organiziraju tečajevi jezika, sportska događanja ili kazališne predstave.
U suradnji s Amber Initiatives u školama se organizira Diversity week kada im u goste dolaze ljudi koji traže azil te ljudi različitih rasnih pripadnosti koji su voljni s njima podijeliti svoju životnu priču. To je idealna prilika da učenici upoznaju bogatstvo kulturoloških razlika i istovremeno rade na jednakosti među vršnjacima. Vidjeli smo i uspješnu suradnju policije, škole i Amber Initiatives kroz razne projekte i aktivnosti čiji glavni cilj je sprečavanje bullyinga, predrasuda i stereotipa te promicanje zajedničkih vrijednosti.
Tijekom tečaja prikupili smo veliku količinu materijala koji ćemo dalje koristiti u radu s našim učenicima, nastavnicima i roditeljima. Upoznali smo Plymouth i njegovu povijest obilježenu brodovima i morem.
Upoznali smo zanimljive ljude iz drugih zemalja, zemlje ostalih sudionika tečaja, njihove škole, aktivnosti, potrebe i probleme s kojima se susreću. Tečaj se pokazao kao korisno, bogato i lijepo međukulturno iskustvo.
Tomislava Kraljić, prof. francuskog i engleskog
OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.