« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U sklopu Erasmus + projekta „Going the Extra Mile“, učiteljica Mirna Kovačić održala je predavanje za učitelje naše škole „Nastava u digitalnom okruženju“. Naglasak je bio na razvoju generičkih kompetencija kod učenika. Prezentirano je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice.
Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih.
Naposljetku učiteljica Kovačić je predstavila je digitalne alate Canva i Padlet koji omogućavaju učenicima izradu raznovrsnih plakata i pozivnica, te prezentacijske formate Jing i Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom.
Nastavak projektnih aktivnosti svakako će biti usredotočen na upotrebu navedenih strategija poučavanja u nastavi. Planirane aktivnosti uključuju izradu Facebook profila i digitalnih postera vladara hrvatske narodne dinastije, zatim izradu digitalne e-knjige „Nepoznata Podravina“, te analizu nacionalno-religijske strukture stanovništva Koprivnice u 20.stoljeću.
Razvijanje digitalne pismenosti trebalo bi doprinijeti razvijanju sposobnosti kritičkog i kreativnog promišljanja kod učenika naše škole. Efikasnost učenja u digitalnom okruženju uvelike ovisi o sadržajima i didaktičkim strategijama jer tehnologija sama po sebi ne uči. Upotreba informatičke tehnologije ne smije biti svrha sama sebi, nego bi trebala služiti postizanju veće kvalitete usvojenosti sadržaja u nastavnom procesu.
Digitalni alati i nastavna pomagala predstavljeni na Učiteljskom vijeću 31.11.2017.:
https://www.techsmith.com/jing-tool.html
Mirna Kovačić, prof. geografije i povijesti