« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učitelji i nastavnici geografije Koprivničko-križevačke županije marljivo se i redovito stručno usavršavaju. Stručni skup su održali 5. prosinca 2017. u OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica.
Uvodno predavanje je održala voditeljica Dubravka Vajdić Kolarić. Osvrnula se na PRISTUPE VREDNOVANJU – VREDNOVANJE NAUČENOGA, VREDNOVANJE ZA UČENJE I VREDNOVANJE KAO UČENJE. Nastavak predavanja je bila radionica Praćenje i vrednovanje radova učenika u okviru razvoja informacijske, komunikacijske, socijalne i kompetencije učiti kako učiti.
Radom u skupini i analizom predočenih radova: slijepa karta, zadaci za ponavljanje, sastavljena učenička pitanja i izrada stupčastog dijagrama, prisutni su odgovorili na pitanja: koja je svrha pojedinih zadataka, kakvo će biti vrednovanje uratka – opisno praćenje ili ocjenjivanje, kakav je kriterij, da li su s njime upoznati učenici, kakva će biti povratna informacija učenicima.
U sklopu Erasmus + projekta „Going the Extra Mile“, učiteljica Mirna Kovačić, OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica održala je predavanje STARI YORK, NOVE VJEŠTINE – NASTAVA U DIGITALNOM OKRUŽENJU. U prvom je dijelu prenijela svoja iskustva i doživljaj prostora sjeverne Engleske te gradova Manchestera i Yorka, a u drugom dijelu o uporabi više informatičkih alata.
Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike razlikovati pouzdane izvore od onih nepouzdanih.
Naposljetku je predstavila digitalne alate Canva i Padlet koji omogućavaju učenicima izradu raznovrsnih plakata i pozivnica, te prezentacijske formate Jing i Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom te Tripline koji omogućuje označavanje smjera kretanja kroz prostor uz dodavanje fotografija idealno za prikaz terenske nastave.
Prezentirani pristupi bi trebali pridonijeti razvoju novih vještina kod učitelja i nastavnika te razvoj generičkih kompetencija kod učenika te rezultirati njihovom većom kreativnošću, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice.
Slijedio je primjer dobre prakse. Svoja iskustva i nove ideje u provedbi izvanučioničkih nastava uz korelaciju geografije s drugim predmetima, posebno s biologijom prisutnima je prenio Zoran Pintarić, prof. iz Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica. Nova znanja i vještine je stekao kroz program SEMEP u Ljetnoj školi u Komiži na otoku Visu.
Uz izmjenu iskustava kroz ugodno geografsko ozračje, skup je završio aktualnostima iz struke.
Nastavnice geografije
Dubravka Vajdić Kolarić i Mirna Kovačić