« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Članice Erasmus+ tima, profesorice Mirna Kovačić i Tomislava Kraljić, 29.11.17. održale su predavanja i radionice za Vijeće roditelja naše škole.
Profesorice su pokazale nova znanja koja su stekle na mobilnostima
u Ujedinjenom Kraljevstvu, a koja će primjenjivati u radu s učenicima. Prezentirale su aktivnosti i alate koje planiraju upotrijebiti u nastavi s ciljem razvijanja učeničkih građanskih i digitalnih kompetencija.
Profesorica Tomislava Kraljić prezentirala je strategije za sprečavanje diskriminacije među učenicima i razvijanje empatije prema onima koji su na neki način razlikuju od nas. Dala je primjere preventivnih mjera koje se primjenjuju u engleskim školama, objasnila kako škole surađuju s policijom i Crvenim križem, te koje aktivnosti organiziraju kako bi se povezali s lokalnom zajednicom. Prikazala je kako se može izaći u susret učeniku koji prolazi kroz teži životni period i kako se u školama djeluje na razvijanje i poštivanje zajedničkih vrijednosti. Članovi vijeća kroz test su provjerili jesu li sami izloženi diskriminaciji i zapitali se koliko mogu primijetiti diskriminaciju u svojem trenutnom životnom okruženju.
Roditelji su zatim i sami sudjelovali u aktivnosti prilagođenoj za učenike uživljavajući se u nasumce odabrani identitet. Kroz svoju ulogu u radionici svaki je roditelj mogao doživjeti svijet djeteta koje odrasta pod više ili manje povoljnom okolnostima za napredovanje u školi i sretnu budućnost.
Ovo je primjer jedne u nizu takvih aktivnosti koje ćemo raditi s učenicima, a čiji krajnji cilj je uspostaviti sigurno i ugodno okruženje za svakog učenika u našoj školi te razviti zdrave stavove za daljnji život.
Profesorica Mirna Kovačić roditeljima je prezentirala digitalne alate koje će njihova djeca učiti kako bi postala kreativnija i kritičnija prema velikoj količini informacija koje nalaze na Internetu. Radionicom „Nastava u digitalnom okruženju“ stavila je naglasak na razvoj generičkih kompetencija kod učenika. Profesorica Kovačić prezentirala je pet pristupa koji bi trebali rezultirati većom kreativnošću učenika, potaknuti ih na kritičko vrednovanje sadržaja koji ih okružuju i osposobiti ih da budu odgovorni članovi naše zajednice. Najprije su se sudionici imali prilike upoznati s načinima upotrebe fotografija u nastavi (kritička analiza i izvori fotografija, upotreba fotografija uz poštivanje autorskih prava), zatim s upotrebom video materijala (razvijanje kreativnog načina razmišljanja, predviđanje događaja, reklame kao nastavno sredstvo). Uslijedio je osvrt na sveprisutne Fake News portale na internetu, uz promišljanje kako poučiti učenike da razlikuju pouzdane izvore od onih nepouzdanih. Učenici će naučiti kako postati konstruktivni i odgovorni članovi zajednice ako se pred njih postavljaju zadaci koji će okupirati njihovu
maštu i potaknuti kreativnost (Razredni projekt – redizajnirate vašu školu). Naposljetku, učiteljica Kovačić predstavila je digitalne alate Canva i Padlet koji omogućavaju učenicima izradu raznovrsnih plakata i pozivnica, te prezentacijski format Pecha Kucha čija je suština učiniti prezentiranu temu jezgrovitom, dinamičnom i zanimljivom (20 slideova po 20 sekundi).
Vjerujemo da će spoj ovih aktivnosti koje kod učenika potiču unutarnji rast i razvoj stavova kao i razvoj praktičnih, digitalnih vještina učenika, pomoći nastavnicima izgraditi čvrste temelje za daljnje školovanje, tržište rada i cjeloživotno učenje. Želja nam je, uz ovakvu suradnju i potporu roditelja, osposobiti njihovu djecu da s vremenom, samostalno i odgovorno funkcioniraju u društvu.
Tomislava Kraljić, prof. engleskog i francuskog