« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
EDUKACIJA MOODLE I ZANIMLJIVOSTI
Calle Astronomia 1 - SEVILLA neboder br. 3, 10 kat, ured br. 10
Nakon što sam dobro upoznao osnovne znamenitosti grada te polako ali svrsishodno počeo sastavljati rečenice na engleskom jeziku, započinje službeni dio Erasmus+ K1 projekta. Zbog dolaska na tečaj dan ranije iskoristio sam mogućnost koja se nudi u sklopu projekta, da upoznam kulturu ovoga grada i ove nacije, znamenitosti i važne građevine te se pripremim za tečaj uvježbavajući čitanje tekstova na prezentacijama koje prikazuju našu državu Hrvatsku, naš grad Koprivnicu i našu školu OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica koje su pripremile i prevele moje vrijedne kolegice iz projekta Erasmus+ „Going the Extra Mile“ (Mirjana, Mirna, Tomislava, Andreja i Helena). Taj dan poslužio mi je i za telefonsku komunikaciju s organizatorima i dogovor oko provođenja tečaja.
Sve je započelo službenim razgledom grada od dva sata uz stručno vodstvo voditeljice iz Poljske na engleskom jeziku. U grupi od dvadeset ljudi bile su tri Talijanke koje zajedno sa mnom kreću u popodnevnim satima na edukaciju i šesnaest Hrvata, srednjoškolaca s profesoricom, iz Valpova koji su također uključeni u Erasmus + projekt i borave u Sevilli dva tjedna. Nakon razgledavanja i ugodnog iskustva u komunikaciji s vodičicom krećem na put prema novo izgrađenom dijelu Seville na edukaciju koja započinje svaki dan od ponedjeljka do petka u 16:00 sati i završava u 21:00 sat.
Krećem autobusom prema zadanom cilju i dolazim do nedavno izgrađenog dijela Seville gdje me čekaju zgrade od 10 katova, sve identične i modernog izgleda u kojima se nalazi iznajmljeni prostor u kojem ću pohađati tečaj o e-učenju engleskog naziva “Moodle 3.2: Introduction For Teachers” ili na hrvatskom jeziku "Moodle 3.2: Uvod za učitelje". Ulaskom u predivnu zgradu modernog izgleda veselim se liftu jer moram doći do desetog kata. Na desetom katu u prostoriji broj deset zajedno s mentorom Carlosom Guerrerom i trima kolegicama iz Italije Mariom Cristinom Gambino, Antoninom Raineri i Ariannom Mascarella krećemo sa svakodnevnom edukacijom.
Što je to Moodle? Moodle je softverski paket otvorenog koda za kreiranje i upravljanje tečajevima e-učenja putem interneta. Većina obrazovnih institucija danas koristi neku vrstu e-learning platforme, a velika većina njih koristi Moodle. Ovaj tečaj nas vodi kroz osnovne korake za korištenje Moodlea kao učitelja, stvarajući intuitivne tečajeve i integrirajući sve vrste aktivnosti, obrazovnih sadržaja i multimedijske resurse. Moodle se može koristiti za online tečajeve, ali se također koristi u mješovitim situacijama učenja u kojima se licem u lice radi u školi i gdje se dopunjuje raznovrsnim digitalnim materijalima. U Moodleu stvaramo forume, ankete, lekcije, digitalne knjige, zadatke, rječnike, kvizove koji se sami ispravljaju, radionice i mnoge druge vrste aktivnosti. Također pronalazimo i druge resurse dostupne na internetu (videozapisi, tekstovi, slike, članci na blogu itd.) i integriramo ih iz dana u dan u svoj Moodle tečaj. Ova široka raznolikost resursa pridonosi pružanju poticaja i dodatne motivacije za naše učenike i učitelje od učenja novih sadržaja. Ti digitalni, multimedijski materijali pružit će našim nastavnim jedinicama ili cijelim cjelinama dodatnu dimenziju u kojoj će se učenici osjećati ugodno u sebi bliskom digitalnom okruženju i željni učenja.
Koji su ishodi mojeg učenja? Završetkom ovog tečaja razumijem važnost trenutnih trendova e-učenja. Znam glavne značajke Moodlea kao softvera za izradu online tečajeva. Postavljam i koristim svoj vlastiti Moodle tečaj. Krećem se kroz tečaj i prilagođavam ga uz pomoć različitih blokova i sekcija unutar tečaja. Stvaram različite vrste učenja i koristim ih prema željenim rezultatima učenja. Pružam povratne informacije za učeničke radove i zadaće razreda. Izrađujem pojedinačne itinerere ograničavajući pristup aktivnostima na temelju uvjeta kao što su datum, ocjene, izvedba itd. Izrađujem vlastite resurse u Moodleu i uključujem druge vanjske resurse s Interneta. Pridržavam se pravila o autorskim pravima kada koristim vanjske materijale za svoj tečaj. Znam upisati svoje učenike u tečaj Moodle i pratim njihovu aktivnost tijekom cijelog tečaja i ocjenjujem ih. Na kraju tečaja svaki će sudionik odnijeti kući sigurnosnu kopiju tečaja Moodlea koji su sami stvorili s nekim modelnim resursima i aktivnostima koje se mogu koristiti u njihovim razredima i za prenošenje znanja o Moodleu.
Nakon povratka u Hrvatsku potrebno je obaviti upoznavanje učenika, roditelja, učitelja i lokalne zajednice s mojim završenim tečajem i mojim novim digitalnim kompetencijama. Potrebno je pripremiti digitalne materijale i Moodle aktivnosti za učenike te motivirati i organizirati skraćeni tečaj o Moodleu za sve zainteresirane djelatnike škole, a i ostalih ustanova ukoliko će biti zainteresiranih. Omogućiti upoznavanje učenika s navedenim softverskim paketom uključivanjem, gore navedenih korisnika, u različite aktivnosti koje im taj paket omogućuje. Sada pun doživljaja, novih znanja i impresija idem na spavanje, a sljedeća tema je samoinicijativni posjet španjolskoj školi u Sevilli i povratak u Hrvatsku.
POSJET SAFA ŠKOLI I POVRATAK U HRVATSKU
Saša Špoljarić, Sevilla, Španjolska
Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.