« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
13. travnja 2018. godine, naši učenici, zaljubljenici u prirodoslovlje, sudjelovali su na „Danu otvorenih vrata“ Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu. Učenicima, ponajboljim geografima i matematičarima naše škole, ovo je bilo vrlo vrijedno iskustvo i nagrada za sav njihov trud tijekom školske godine. Spoznali su kako se trud , rad i znatiželja isplate.
Tridesetak mladih geografa (mentorice Dubravka Vajdić Kolarić i Mirna Kovačić) imalo je prilike vidjeti na koji način se geografski sadržaji poučavaju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu. Učenicima su studenti geografskog odsjeka demonstrirali razne pokuse iz fizičke geografije poput erozija tla (o problemu uništenja tla), fluvijalnim i marinskim procesima (o utjecaju rijeka i mora na oblikovanje reljefa), te zanimljive pokuse koji objašnjavaju pojavu oblaka, magle i tornada. Učenici su također mogli naučiti osnove urbanizma i prostornog planiranja, a veliko zanimanje privukla je i izrada zemljovida u GIS-u, te svakako 3D pješčanik, pomoću kojeg se na vrlo zoran i suvremen način učenicima objašnjava reljef prostora i predočavanje reljefa na zemljovidima.
Učenici su na Matematičkom odsjeku sakupljali nagradne naljepnice u različitim prostorijama gdje su bile organizirane razne aktivnosti. Tako su u Geometrijskoj sobi izrađivali piramidu Sierpinskog, otkrivali mogućnosti rješenja Apolonijevog problema, te igrali igru memory s geometrijskim tijelima. U Sobi s brojevima rješavali razne zagonetke s brojevima te ponešto i računali, u Kombinatorno-vjerojatnosnoj sobi crtali grafove, učili trikove s kartama, a u Igraonici igrali razne igre u kojima je važno bilo otkriti strategiju kojom dolazimo do sigurne pobjede. U sobi Casino naučili da je u igrama na sreću sreća ipak na strani casina, a u sobi Matematika i umjetnost su mogli uočiti i vezu između matematike i umjetnosti te kreirati vlastito umjetničko djelo. U računarskim praktikumima učenici su mogli na računalima isprobati nekoliko igrica koje su za njih osmislili studenti. Oni skloni robotima mogli su na radionici poslušati priču o rombotima Matku, Mati i Matildi te im pomoći da riješe problem.
Posebnu draž posjetu Zagrebu dalo je i slobodno vrijeme u središtu Zagreba, gdje su učenici mogli uživati u lijepom vremenu, reprezentativnom izgledu užeg gradskog središta i naravno u „brzoj“ hrani u McDonald's-u .
Naposljetku posjetili smo sportsko-rekreacijski centar „Bundek“. Bundek je smješten na području Novog Zagreba uz rijeku Savu. Područje jezera te livade i šume oko jezera protežu se od Mosta Slobode do Mosta Mladosti. Park Bundek omogućuje građanima Grada Zagreba boravak u prirodi, te različite vrste rekreacije i odmora uz šetnju, roštiljanje, sunčanje i ribolov. Područje oko jezera uređeno je kao zabavno-rekreativni park, oko jezera uređena je biciklističko – rolerska staza, pješačka staza, te tri velika dječja igrališta. Tijekom ljetne sezone na Bundeku se provodi niz kulturnih, zabavnih, sportskih i rekreacijskih događanja. Naši učenici su se na primjeru Bundeka mogli uvjeriti kako dobro osmišljena turistička valorizacija nekada zapuštenih prostora može rezultirati izravnom korišću za sve stanovnike naselja.
Učitelji, voditelji geografskih i matematičke grupe, nestrpljivo očekuju novu mogućnost odlaska s našim mladim talentiranim učenicima na izvanučioničku nastavu.
Pohvale svim mladim geografima i matematičarima, ali i njihovim roditeljima upućuju njihove učiteljice geografije i učitelj matematike.
Mirna Kovačić, Dubravka Vajdić Kolarić i Ivan Piskač
Galeriju fotografija pogledajte u nastavku.
http://os-gjuro-ester-koprivnica.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=193