« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na terenskoj nastavi povodom Svjetskog dana prava potrošača 2019. učenici naše škole, polaznici IKT grupe, dramske grupe, filmske grupe, novinarske grupe, grupe radio Đuro te grupe darovitih učenika, prisustvovali su edukativnim radionicama na temu „Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“. Stručne tematske radionice održane su 15. ožujka u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu u organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Učenici su prisustvovali radionici Kako se zaštiti u digitalnom društvu Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Saznali su što su maliciozni programi i što mogu raditi na našem računalu i pametnom telefonu, kako zaštiti svoje račune na internetu te kako se zaštiti antivirusnim programima protiv malicioznih programa koji su u porastu. Upozoreni su na oprez prilikom otvaranja nepoznatih mrežnih stranica i instaliranja različitih programa i aplikacija na svoje uređaje, osobito onih izvan trgovine aplikacijama. Učenici su ispričali svoja negativna iskustva s takvim programima. Također su upućeni kako trebaju biti oprezni na društvenim mrežama, čuvati svoje osobne podatke te koristiti zatvorene profile. HAKOM je pokrenuo aplikaciju Kalkulator privatnosti kojom se može provjeriti potencijalni rizik za vlastitu privatnost prilikom korištenja interneta i davanja osobnih podataka. Na informativnim pultovima dobili su informacije i brošure vezano uz zaštitu u digitalnom okruženju. Više informacija o sigurnosti djece na internetu te kako se zaštiti u digitalnom dobu roditelji i učenici mogu saznati i na mrežnim stranicama HAKOMA (www.hakom.hr ili zaštita-djece@hakom.hr) ili web stranici Centra za sigurniji Internet (www.csi.hr).
U suradnji s Tehničkim muzejom Nikola Tesla organiziran je i besplatan obilazak demonstracijskog kabineta izuma Nikole Tesle u kojem su izložene kopije Teslini najznačajnijih strojeva i naprava. Prilikom izlaganja učenici su se upoznali s načinima rada šest značajnih izuma ovog velikog hrvatskog znanstvenika i izumitelja koji je za života patentirao više od 200 patenata te osmislio više od 600 izuma. Njegova najistaknutija ideja bila je uvesti bežičnu i besplatnu struju do svih kućanstava. U izvedenim pokusima u kojima su i sami sudjelovali, učenici su vidjeli način rada dinama, okretnog magnetnog polja, indukcijskog motora, izmjenične struje, radiovalova i daljinskog prijenosa energije. Nikola Tesla znanstvenik je kojim se naročito ponosimo kao genijem bez čijih izuma današnji moderni svijet ne bi mogao funkcionirati.
U obilasku grada Zagreba obišli su nekoliko kulturnih ustanova i kulturno-povijesnih spomenika – Muzej Mimara, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Zdenac života.
Prema planu terenske nastave posjetili su Akademiju dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Nakon dolaska u zgradu Akademije, smjestili su se u gledalištu gdje im se obratila dekanica Franka Petrović Gamulin koja ih je upoznala s osnutkom i ustrojem akademije. Obratili su im se i prodekanica za nastavu i studente kazališnih studija Ksenija Zec, prodekan za nastavu i studente filmskih studija Zvonimir Jurić te prodekanica za poslovanje Jelena Blagović koji su ih upoznali sa svojim funkcijama u Akademiji. Pogledali su prezentaciju radionice oblikovanja svjetla koju su izvele studentice dramaturgije i rasvjete. Iako same ne studiraju glumu, studentice su osmislile i izvele upečatljivu predstavu u kojoj su mogli vidjeti kakvu likovnu i dramaturšku ulogu ima svjetlo u kazališnoj predstavi. Učenici su prisustvovali i prezentaciji filmskog seta u kojoj su mogli vidjeti na koji način se snimaju scene za film i tko sve sudjeluje u snimanju: režiser, snimatelj, tonac, glumci, scenografi… Upoznali su se osnovnim planovima snimanja (krupni plan – gro-plan, srednji plan – američki, opći plan – total) i kutovima snimanja – rakursima (donji, gornji). Studenti s odsjeka glume, režije, dramaturgije odgovarali su na pitanja zainteresiranih i znatiželjnih učenika koje je, između ostalog, zanimalo je li istina da generalna proba mora biti loša kako bi premijera bila izvrsna, kako su se studenti pripremali za upis na Akademiju, kada su odlučili da se žele baviti ovim područjem, koje vještine i znanja su im potrebne da bi bili uspješni u ovom području umjetnosti i dr. Nakon druženja sa studentima posjetili su Galeriju F8 i razgledali izložbu fotografija – ispitnih radova studenata katedre za fotografiju te prostorije montaže gdje su na primjerima studentskih radova saznali kako se montiraju kadrovi i zvukovi u filmu.
Posjet Akademiji dragocjeno je iskustvo za naše učenike koje im je pružilo uvid u nastajanje umjetničkog djela te doprinijelo razumijevanju svijeta dramske i filmske umjetnosti. Također ih je potaknulo na razmišljanje o vrijednosti umjetničkog djela, na samostalno umjetničko izražavanje i stvaralaštvo kao i praćenje kulturnih događanja u zajednici.
Hana Pelesk, Lucija Turk, Alegra Hammoud, Lucija Benotić
(Novinarska grupa)