« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na zajedničkim roditeljskim sastancima za roditelje učenika 1., 5. i 7. razreda, koji se u ovoj školskoj godini školuju prema novim kurikulumima u sklopu eksperimentalnog programa MZO-a Škola za život, ravnateljica Sanja Prelogović govorila je o tome koje promjene očekuju njihovu djecu i na koji će se način one odraziti na njihovo školovanje.
Predmetni kurikulumi koji su stupili na snagu 2019. godine temelje se na ishodima učenja. Ishodi odgovaraju na pitanja što učenici znaju, što mogu učiniti i koje stavove/vrijednosti imaju razvijene. Tako se poučavanje usmjerava na razvoj kompetencija učenika. Kompetencije su šire od znanja. One podrazumijevaju kombinaciju znanja, mišljenja i razumijevanja, vještina (ne samo praktičnih, već i intelektualnih i međuljudskih) te stavova i vrijednosti.
Iako obrazovna reforma donosi mnogo promjena, njome se u potpunosti ne ukida dosadašnji način rada. Nastava će se i dalje odvijati u učionicama, učitelji će poučavati, a učenici će i dalje imati obvezu učenja te će biti vrednovani za svoj rad. Knjige su i dalje relevantni izvori učenja - no ne i jedini.
U poučavanju će se primjenjivati metode aktivnog učenja. Od učenika će se očekivati da više samostalno istražuju, pronalaze informacije, analizira ih i procjenjuje, primjenjuje stečena znanja pri rješavanju problema u konkretnim situacijama.
Učenici će imati mogućnost češće koristiti digitalne uređaje i alate te virtualne platforme u svom radu. Tehnologija neće u potpunosti zamijeniti tradicionalne alate, izvore i oblike učenja (bilježnice, knjige, ploče, pisanje, crtanje…) kao ni komunikaciju između učenika i učitelja ili učenika s drugim učenicima. Učenici će pomoću digitalnih alata učiti kako i gdje samostalno pronaći potrebnu informaciju (primjerice, pretraživati i uspoređivati informacije o temi koju istražuju), rješavat će probleme (primjerice, koristit će alate i aplikacije za različite izračune, izradu 3D modela i sl.), kreativno se izražavati (primjerice, snimiti kratak animirani film), raditi zajedno s drugim učenicima na zajedničkom zadatku ili projektu (primjerice, zajednički izraditi online prezentaciju). Razvijat će i primjenjivati komunikacijske vještine, a mijenja se i pristup čitanju lektira. Učitelj će biti taj koji procjenjuje u kojim situacijama je korištenje digitalnih alata svrhovito te pomaže učenicima u „učenju“ i ostvarivanju ciljeva učenja.
Nekim učenicima trebat će vremena da se prilagode novim vrstama zadataka i pristupu poučavanju. Stoga je važna komunikacija između razrednika, predmetnih učitelja i roditelja te informiranje o onome što se od učenika očekuje, a to je da budu aktivni u učenju, a ne da samo pasivno slušaju i onda reproduciraju naučeno. Naša je zadaća potaknuti ih na istraživanje te omogućiti stjecanje znanja, razvijanje vještina i sposobnosti te izgradnju stavova.
Roditelji bi učenicima trebali osigurati kvalitetno okruženje za učenje (pristup informacijama, materijalima i sadržajima potrebnim za učenje i sl.), a ne preuzimati njihove obveze učenja. Također roditelji trebaju imati povjerenja u učitelja te to povjerenje prenositi na učenike, a učitelji/nastavnici ulažu u razvoj svojih nastavničkih i stručnih kompetencija.
Uzajamno povjerenje, suradnja i podrška roditelja, učenika i učitelja može znatno doprinijeti uspjehu i zadovoljstvu učenika tijekom školovanja.
Roditeljima su se predstavili svi učitelji članovi razrednog vijeća i stručne suradnice Škole.
Ravnateljica je istaknula da učenici, zajedno s roditeljima preuzimaju odgovornost za svoj rad, pozvala roditelje na uzajamnu suradnju s učiteljima i stručnim suradnicama koje pomažu djeci u učenju te naglasila važnost podrške roditelja radu škole jer samo zajednički možemo odgajati i obrazovati djecu da postanu dobri ljudi. Također je naglasila važnost čuvanja vrijednosti Škole, kulture ophođenja i komunikacije, pridržavanja Kućnog reda radi održavanja poticajnog i sigurnog okružja za sve učenike.
Svim učenicima želimo uspješno školovanje u našoj Školi!
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibliotekar