« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Projekt Knowledge Well za poticanje rada s darovitim učenicima, čiji je nositelj grad Koprivnica, nastavljen je održavanjem drugog Okruglog stola 7. siječnja 2020. Iz poznatih epidemioloških razloga i ovaj puta odvijao se online, a na njemu su sudjelovali članovi projektnih timova iz Mađarske i Hrvatske koji razvijaju centar izvrsnosti za tehničke znanosti – matematiku i informacijsko-komunikacijsku tehnologiju. U timu naše škole koji sačinjavanju učitelji Rajna Franjo, Mihael Kivač, Saša Špoljarić i psihologinja Renata Glavica, sudjeluje i vanjski stručnjak – mentor u Projektu, Tomislav Leček, magistar informatike koji radi u Centru izvrsnosti Varaždinske županije. Na Mađarskoj strani tim osnovne škole iz Heviza predvodila je mentorica Julianna Huber, profesorica matematike na Sveučilištu u Gyeru.
Prekogranični okrugli stolovi u ovom projektu imaju za cilj razmjenu znanja i planiranje aktivnosti namijenjenih poticanju razvoja darovitih učenika. Nakon što smo se na prvom susretu upoznali te iznijeli svoja očekivanja i planove, ovaj puta smo nastojali međusobno uskladiti aktivnosti koje će se provoditi u područjima matematike i informatike. Trebalo je provjeriti koje nastavne sadržaje iz navedenih predmeta učenici u Mađarskoj i Hrvatskoj obrađuju u redovitoj nastavi, a potom dogovoriti teme te načine njihovog produbljivanja i proširivanja. U prvom dijelu ovog virtualnog susreta upoznali smo se sa sustavom osnovnog školovanja i rada s darovitim učenicima u Mađarskoj. I oni imaju osmogodišnje obvezno školovanje, niže razrede od prvog do četvrtog i više od petog do osmog, ali svi imaju cjelodnevnu nastavu tako da učenici borave u školi do 16 sati. Nemaju izborne predmete, svi su obvezni, ali imaju mogućnost u radnom planu uvesti dopunske predmete, npr. strane jezike. Svaka škola sastavlja svoj radni plan za školsku godinu na temelju preporuka Ministarstva ljudskih resursa, kamo pripada obrazovanje. Tjedna satnica matematike u petom i šestom razredu može biti od 3 do 5 sati, a informatike 1 do 2 sata, o čemu svaka škola samostalno odlučuje. U Mađarskoj postoji Nacionalni centar za darovite učenike koji organizira Talent točke u svim županijama, u nekim gradovima postoje i dvije Talent točke, kao npr. u Pećuhu. Svaka škola može biti Talent točka ako ispunjava predviđene kriterije. Također imaju Mađarski savez talentiranih učenika koji provodi tzv. Tutor program u koji je uključeno više tisuća učenika.
Organizator i koordinator okruglih stolova je Bojan Solomun, ujedno i voditelj projekta Knowledge Well.
Fotografija: Saša Špoljarić
Tekst: Renata Glavica