« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Povodom Dana hrvatske knjige (22. 4.) i Svjetskog dana knjige i autorskog prava (23. 4.) naša se školska knjižnica uključila u nacionalnu manifestaciju Noć knjige. Noć knjige održana je u petak 23. travnja 2021. aktivnostima posvećenima knjigama i čitanju. Učenici 1. razreda PŠ Vinica priredili su Festival slikovnica, učenici 2.a razreda sudjelovali su na književnom susretu na mreži, učenici 4.b su započeli rad na projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja dok su se učenici 3.a razreda uvečer okupili u školi i tragali za skrivenim blagom i ljekovitim knjigama.
Festival slikovnica razredni je projekt učenika 1. razreda Područne škole Vinica koji su vodile knjižničarka Nikolina Sabolić i učiteljica Ljiljana Škrobot. U sklopu projekta održano je 10 radionica poticanja čitanja. Knjižničarka je učenicima donijela slikovnice iz školske knjižnice koje su čitali u vrijeme odmora te im je na zajedničkim susretima čitala nove slikovnice. Nakon čitanja odvijale su se aktivnosti za poticanje komunikacijskih, jezično-govornih i socijalno-emocionalnih vještina. Učenici su se izražavali stvaralačkim radovima na temelju čitanih priča, igrali igre stvaranja priče prema motivima s kartica i predstavljali svoje radove, vježbali motoričke vještine izradom origamija i straničnika za knjige. Književnu umjetnost povezali su s drugim umjetnostima te su uz čitanje slušali klasičnu glazbu, gledali balet, animirani film, reprodukcije likovnih umjetničkih djela. Završna aktivnost u sklopu projekta bila je izložba Moja ljekovita slikovnica upriličena povodom Noći knjige. Svaki je učenik donio u školu svoju slikovnicu koja je ljekovito djelovala na njega te ju predstavio na razrednoj izložbi. Istaknuo je poruku priče i zbog čega ju preporuča za čitanje učenicima, roditeljima i učiteljima.
Književni susret s književnicom Željkom Horvat-Vukelja i ilustratoricom Andrejom Živko održan je na mreži. Učenici 2.a razreda su se s učiteljicom Majom Sinjeri okupili u školskoj knjižnici i pristupili predstavljanju slikovnice Magdalenina knjižnica na kotačima putem platforme Zoom. Predstavljanje slikovnice i susret s njezinom autoricom i ilustratoricom organizirala je Knjižnica i čitaonica „Fran Galović“ Koprivnica, izdavač slikovnice. Učenicima poznata autorica Željka Horvat-Vukelja je na sebi svojstven, zanimljiv, šaljiv, poučan i upečatljiv pripovjedni način ispričala djeci kako je nastala priča za ovu slikovnicu. Ilustratorica im je otkrila svoja sjećanja na vrtićke dane i oduševljenje koje je izazivao dolazak bibliobusa djeci. Također je ispričala kojim se tehnikama služila pri umjetničkom likovnom prikazu doživljaja priče. Književnica je razveselila djecu pripovijedanjem dviju novih zanimljivih priča. Djeca će izraditi likovne radove na temu knjižnice na kotačima koji će biti izloženi u gradskoj knjižnici.
Na Svjetski dan knjige održana je i radionica u projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja koji ove godine provode učenici 4.b razreda s učiteljicom Dijanom Veh i knjižničarkom Nikolinom Sabolić u suradnji s učenicima 5.a razreda OŠ Olge Meglič Ptuj s njihovom učiteljicom Simonom Truntič i knjižničarkom Alenkom Kandrič. Knjižničarka je učenicima 4.b razreda pročitala priču Kamen mudrosti iz knjige Kako je Oskar postao detektiv slovenskog autora Andreja Rozmana Roze.
Potraga za skrivenim blagom i ljekovitom slikovnicom započela je u večernjim satima u školskoj knjižnici gdje su se okupili učenici 3.a razreda s učiteljicom Dubravkom Bijelić. Podijeljeni u pet grupa učenici su slijedili tragove koji su ih vodili školskim hodnicima i prostorijama u potrazi za novim tragovima do ruksaka s blagom. U otkrivanju tragova dešifrirali su kodove, rješavali zagonetke, pitalice, križaljke, rebuse, matematičke i logičke zadatke. Pritom su primjenjivali znanja stečena na nastavi i znanja iz opće kulture. Nakon pronalaska ruksaka posljednji izazov bio je pronaći ključ i otključati lokot na zatvaraču. Uzbuđenje je bilo na vrhuncu pri pronalasku ključa skrivenog na tajnim mjestima u knjižnici i otvaranju ruksaka. Nove knjige i slatke poslastice u ruksaku razveselile su tragače. Nakon potrage svaki je učenik predstavio svoju ljekovitu knjigu koju je donio sa sobom ispričavši razredu na koji je način ona ljekovito djelovala na njega. Učenici su također posudili nove knjige iz knjižnice.
Knjižničarka je zaključila večer riječima da nas svaka knjiga koja dotakne naše emocije i izazove u nama osjećaje, obogaćuje novim iskustvima, znanjima i životnim poukama koje nas mogu usmjeriti u postupcima. Najviše ćemo se sjećati onih knjiga koje su nas dotaknule tako duboko da nakon čitanja više nismo bili isti. Tada kažemo da smo pročitali dobru knjigu. To ćemo bogatstvo čitanja uvijek nositi u sebi i osjećati se dobro. Knjige mogu imati ljekovitu moć.
Knjižničarka Nikolina Sabolić