« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U OŠ „Đuro Ester“ nastavljen je rad s darovitim učenicima uz neke važne promjene: formirane su dvije grupe DRUŠTVENA i STEM u koje su se daroviti učenici od petog do osmog razreda uključili prema vlastitom interesu i izboru. Nakon godinu i pol online rada, grupe se održavaju u školi što posebno raduje, kako učenike, tako i nastavnike Tima za darovite. Tradicionalno rad počinjemo suradnjom s Muzejom grada Koprivnice u okviru Tjedna cjeloživotnog učenja. Gošća nam je bila viša kustosica Marija Mesarić koja je donijela nekoliko predmeta za svakodnevnu upotrebu korištenih u vremenu 19. i 20. stoljeća.
Grupe darovitih učenika svake školske godine obrađuju jednu središnju temu sa različitih aspekata i znanstvenih područja koju sami predlažu. Ove godine izabrali su temu KLIMATSKE PROMJENE zbog izuzetne važnosti za budućnost svih nas. Poveznica između naše središnje teme proučavanja i radionice o tradicijskom održavanju, racionalnom gospodarenju i obnavljanju prirodnih resursa nalazi se u upoznavanju s nekadašnjim načinom života usklađenim s prirodom te prepoznavanju mogućnosti prenamjene predmeta koji nam više ne trebaju, kao i razumijevanju današnjih čestih potrošačkih i konzumerističkih navika zbog kojih, pod utjecajem reklama, kupimo i mnoštvo, realno, nepotrebnih predmeta.
Viša kustosica Marija Mesarić izložila je nekoliko tradicijskih predmeta koje su ljudi u prošlim vremenima koristili u svakodnevnom životu, a kasnije su, kada nisu više služili za prvobitnu namjenu, te predmete koristili u neke druge svrhe. Govorila je o predmetima kroz njihovu izradu, korištenje i prenamjenu, kao i tadašnjem cjelokupnom načinu gospodarenja. Učenici su pogledali predmete, postavljati pitanja i govorili o svojim iskustvima. Nakon toga su dobili zadatak razmisliti o nekim predmetima koje imaju kod kuće i više ih ne koriste te pronaći za njih novu namjenu, kako bi se mogli iskoristiti i poslužiti za neku drugu svrhu, čime bi se smanjio otpad kojeg u današnje vrijeme ima izrazito puno. Svoje ideje su nacrtali i opisali, te ih prezentirali grupi.
Renata Glavica, školska psihologinja, voditeljica Tima za darovite