« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U Dječjem tjednu predvorje OŠ „Đuro Ester“ uljepšala je izložba veselih kišobrana koje su oslikali učenici s teškoćama, njihovi prijatelji iz razreda i pomoćnici u nastavi s ciljem povezivanja u prijateljstvu i poštivanju različitosti. Likovnu radionicu vodio je učitelj likovne kulture Darko Markić. Aktivnost je provedena u okviru projekta Odjek III – Odrastanje u jednakosti, Koprivnica, koji u našoj školi vodi socijalna pedagoginja Dijana Lukačić.
„Kišobrane su oslikali učenici viših razreda kako bi istaknuli važnost njegovanja dobrih odnosa te potaknuli na prihvaćanje različitosti, nenasilje i toleranciju u školi i društvu“, rekao je učitelj likovne kulture Darko Markić.
Socijalnu pedagoginju Dijanu Lukačić pitali smo s kojim se problemima učenici s teškoćama susreću u odnosima s vršnjacima. Naglasila je da svatko ima potrebu biti prihvaćen i pripadati. „Važno je stvarati razredno i školsko okruženje u kojem si učenici međusobno pomažu, prihvaćaju međusobne različitosti i uče toleranciji. Ako se to zanemari, može doći do ruganja, zadirkivanja ili isključivanja. U takvom okruženju učenici s teškoćama mogu nailaziti na razne prepreke u ostvarivanju svojih prava, potrebe za pripadanjem, prijateljstvom ili uspjehom. S druge strane, prijateljstvo između učenika s i bez teškoća u razvoju pozitivno utječe i na jedne i na druge. U tom međusobnom odnosu prihvaćanja i poštivanja, učenici s teškoćama izgrađuju svoje samopoštovanje, razvijaju socijalne vještine i imaju osjećaj da su važni i jednaki“, kaže socijalna pedagoginja.
Ulogu odraslih u odgoju za toleranciju socijalna pedagoginja vidi u informiranju drugih učenika o potrebama učenika s teškoćama i načinima postupanja kao i u pružanju vlastitog pozitivnog primjera. Ističe da se djeca uče toleranciji promatrajući prihvatljive oblike ponašanja u vlastitoj obitelji i školi.
Šareno oslikani kišobrani različitim bojama i motivima simboliziraju ljepotu različitosti. Svaki je od njih poseban je na svoj način, a zajedno čine dojmljivu izložbu.
„Na svaku osobu treba gledati kao original, jedinstvenu i vrijednu. Važno je pobjeđivati u sebi strah, nesigurnost i predrasude o drugima koji su drugačiji ili imaju neku teškoću radi koje im treba veća pomoć i podrška okruženja. Različitosti nas samo obogaćuju. Obzirom da nam kišobrani služe kao zaštita od kiše, neka nam ovi kišobrani oslikani s ciljem promocije tolerancije, prijateljstva, međusobnog poštovanja, razumijevanja i prihvaćanja različitosti stvore zaštitu od neprimjerenih ponašanja i loših odnosa“, poručuje socijalna pedagoginja Dijana Lukačić.
Učenici i djelatnici naše škole moći će uživati u ovoj izložbi sve do kraja prvog polugodišta.
Tena Markić, 5.a
(Novinarska grupa)