« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Bruxelles je glavni grad Belgije, dom belgijske kraljevske obitelji, glavni grad Europske unije i sjedište NATO saveza. Grad je divan spoj urbanog, multikulturalnog i poslovnog svijeta. Spaja moderno i tradicionalno, užurbano i opuštajuće. Istovremeno je značajna turistička atrakcija zbog bogate kulturno-povijesne baštine, ali političko i gospodarsko središte Europe. Cilj našeg projekta „Izazov sretnog života u europskom društvu“ bio je podići svijest učenika o općim temeljima demokratskog europskog društva koje nudi kvalitetan život i omogućava svima da pronađu sreću.
Učenici su tijekom aktivnosti u Bruxellesu mogli spoznati da je individualna sreća blisko povezana s aktivnim građanstvom, preuzimanjem odgovornosti i sviješću o prilikama i mogućnostima koje demokratsko europsko društvo može ponuditi.
Upravo je posjet Europskom parlamentu ispunio jedan od glavnih ciljeva našega projekta. Zahvaljujući susretljivosti naših europarlamentaraca Ladislava Ilčića, Karla Resslera i njihovih asistenata članovi Erasmus tima su imali prilike prošetati Europskim parlamentom, razgledati središnju dvoranu i upoznati se s dužnostima europarlamentaraca i njihovim radnim okružjem.
Trinaestero učenika 8. razreda Stela Granđa, Zora Teufel, Jana Marić, Karlo Radošević , Katja Gaži, Ana Marija Buhić, Emil Kukec, Fran Antolić, Hana Bijelić, Hana Pelesk, Lucija Turk, Noa Orehovec i Sara Višak u pratnji učitelja Helene Knežević, Miroslava Kaniseka, Ivana Piskača, Martine Treščec Godek, Saše Špoljarića i Mirne Kovačić proveli su pet iznimno aktivnih dana u Bruxellesu. Mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „The Challenge of Being Happy in a European Society“ čekala je pune dvije pandemijske godine te se naposlijetku realizirala od 1. – 5. lipnja 2022. u suradnji s koordinatorima projekta, učenicima i nastavnicom i njemačkog gradića Calwa.
Erasmus tim krenuo na putovanje prema Zračnoj luci Budimpešta u ranojutarnjim satima, 1.6.2022. Za pojedine članove tima ovo je bilo prvo iskustvo letenja zrakoplovom te im je sigurno ostalo u nezaboravnom sjećanju. Prolazak kroz aerodromske kontrolne točke, čekanje u dugačkim redovima, razgledavanje luksuzne ponude u duty-free zoni ali i povremene turbulencije tijekom leta kreirale su zanimljivo iskustvo koje je stvorilo pregršt uspomena koje ćemo još dugo prepričavati.
U Bruxellesu smo se smjestili u hotel koji nam je ujedno poslužio kao mjesto održavanja radionica, opuštanja nakon cjelodnevnog boravka u gradu, ali i okupljanja na zajedničkim doručcima i večerama (koje je tim naših učitelja nekoliko puta samostalno pripremao u hotelskoj samoposlužnoj kuhinji.
Na radionicama s partnerima iz Njemačke su učenici promišljali o zajedničkim europskim vrijednostima, važnosti demokracije, europskoj kulturi ali i izazovima s kojima se Europska unija danas susreće. Učenici su raspravljali o sponama koje povezuje sve europske narode te budućim proširenjima Europske unije. Naravno, trenutni rat u Ukrajini ali i općenito nestabilna situacija u pojedinim dijelovima Europe također su pronašli svoje mjestu u debatama naših iznimnih mladih ljudi.
Posjetili smo i Kuću europske povijesti – nevjerojatan muzej koji na vizualno impresivan i visokotehnološki način prikazuje povijest Europe od najranijih dana do danas. Tri smo dana boravili u europskoj četvrti, djelu grada u kojom su smještene sve najbitnije institucije Europske unije, od kojih je najupečatljivija Berlaymont, sjedište Europske Komisije, te kompleks zgrada Europskog parlamenta. Velike sigurnosne mjere prisutne su u svakoj europskoj instituciji i zgradi.
U Parlamentariumu – muzeju Europskog parlamenta, upoznali smo se s institucijama EU, njihovim ulogama i načinu funkcioniranja i proširenjima EU tijekom povijesti. Najveće je oduševljenje kod učenika izazvalo sudjelovanje u igri uloga „Kako postati gotovo savršen političar“ u kojoj su učenicima dodijeljene uloge europarlamentaraca različitih političkih stranaka te su oni morali suradnjom, kompromisima i lobiranjem donijeti dva zakona vezana uz gospodarenje vodnim rezervama i osobnoj identifikaciji (ugradnji micro-čipova). Učenici su podijeljeni u timove (sukladno političkim opcijama koje su im dodijeljene), morali su prikupljati informacije pod vremenskim pritiskom, procjenjivati njihovu vrijednost, zauzeti stav stranke i braniti ga u raspravama s drugim klubovima zastupnika, priopćavati svoja stajališta, ne samo drugim zastupnicima već i medijima i javnosti.
Naši učenici i nastavnici uvjerili su se u opravdanost slogana Erasmus+ projekta – „Erasmus mijenja živote i širi vidike“. Mobilnost u Bruxellesu bila je nezaboravno iskustvo (podjednako za učenike i učitelje) koje nas je uvelike obogatilo. Osim proširivanja znanja o povijesnom, gospodarskom i kulturnom nasljeđu Europe učenici su usavršavali svoje kompetencije iz engleskog jezika, te su usavršavali niz generičkih vještina poput kritičkog promišljanja.
Provedba Erasmus projekata višestruko je korisna svim sudionicima odgojno-obrazovnog sustava. Međunarodna suradnja omogućuje svim sudionicima proširenje znanja o kulturama partnerskih zemalja i dodatno razvijanje osjećaja tolerancije i poštivanja različitosti. Projekt također omogućava učiteljima razmjenu iskustava, znanja i metoda poučavanja, koje će im zasigurno koristiti u budućem radu.
Mirna Kovačić, školski Erasmus koordinator
Zavirite u našu fotogaleriju! (klik na link)