« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Cilj slobodne aktivnosti „Igre pažnje“ je poticanje i razvijanje koncentracije i pažnje kao pretpostavke uspješnog školskog učenja. Kako je zadnjih godina evidentan pad u koncentraciji naših učenika već od polaska u školu, pokazala se potreba uvođenja slobodne aktivnosti koja će razvijati i ovu mentalnu aktivnost učenika.
Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje. Često se koristi i izraz “koncentracija”. Razlikujemo usmjeravanje i zadržavanje pažnje. Da bismo pratili neki događaj, trebamo se moći usmjeriti na njega, na ono što je bitno povezano s njim i zadržati pažnju na njemu. Pažnja se može i treba razvijati od najranije djetetove dobi. Kako dijete raste, tako se poboljšava kontrola pažnje. To znači da se povećava trajanje pažnje, a smanjuje lakoća s kojom je pažnju moguće odvratiti. Polaskom u školu u prvi razred, zbog organizacije nastave i izloženosti mnoštvu informacija, dijete mora imati razvijenu namjernu pažnju i mogućnost koncentracije, koje se počnu razvijati u dobi od šest godina.
Kako utjecati i razvijati djetetovu pažnju?
Velika je važnost igre – kroz nju dijete uči slijediti pravila i uči usmjeriti pažnju na pravila. Roditelji trebaju na svaki način poticati koncentriranu igru, ako je moguće, trebali bi pustiti dijete da se igra do kraja kad je zadubljeno u igru. Treba napomenuti da provođenje vremena djeteta za mobitelom ne spada u dječju igru. U dječju igru spadaju fizička aktivnosti i igre na zraku poput trčanja, ljuljanja, penjanja, skakanja, preskakanja, loptanja, voženje bicikla i sl. te društvene igre vani ili unutra.
Na pažnju djeteta loše djeluju i neki uvjeti okoline poput stalne izloženosti mobitelu i društvenim mrežama, buka televizora u pozadini, izloženost neprimjerenim sadržajima u medijima, glasna glazba, ali i loši odnosi u obitelji, svađe i loš odnos prema djetetu.
Igre i aktivnosti za poticanje pažnje
Sve navedene aktivnosti djeca trebaju što češće raditi u slobodno vrijeme.
mr.sc. Jasna Relja,
pedagoginja savjetnica