« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
2. studenoga, učenici 5. a i b razreda su u pratnji svojih razrednica (Mirne Kovačić i Rajne Franjo) te učiteljice Snježane Mihočke posjetile Hrvatsko zagorje (Muzej krapinskih neandertalaca i Park znanosti).
U Krapini su učenici mogli saznati sve što su ikada htjeli saznati o Krapinskom pračovjeku, točnije o neandertalcima otkrivenima davne 1899. godine kada su počela paleontološka istraživanja na Hušnjakovom brdu u Krapini. Iskapanja je nadzirao profesor Dragutin Gorjanović-Kramberger, poznati hrvatski geolog i paleontolog. Na Hušnjakovom brdu pronađeno je oko devetsto kostiju neandertalaca, što predstavlja najbrojniju i najbogatiju zbirku neandertalskog čovjeka prikupljenu na jednom lokalitetu. Osim ljudskih kostiju pronađeni su ostatci špiljskog medvjeda, sivog vuka, losa, pradavnog jelena, nosoroga i mnogih drugih životinja. Pronađena su i kamena oruđa.
Učenici su u Muzeju pogledali edukativan i vrlo autentičan film o životu neandertalaca te uz stručno vodstvo obišli bogatu postavu Muzeja. Prolazeći kroz muzejske prostorije učenici su učili o postanku svijeta, teoriji evolucije, te su tako mogli pratiti slijed razvoja života na Zemlji, od atomskih čestica,, preko prvih živih organizama do čovjeka iz roda Homo sapiens.
Nakon posjete neandertalcima učenici su imali odmor u Oroslavju uz ručak i igru u vanjskom prostoru velikog restorana Oro-goro.
Nakon ručka uputili smo se u obližnji Park znanosti - park interaktivnih eksponata koji prikazuju zanimljive pojave iz fizike, astronomije, matematike, geografije ali i psihologije. Eksponati omogućuju posjetiteljima da na zanimljiv način, osluškujući, dodirujući, mjereći, promatrajući spoznaju kako djeluju znanstvene zakonitosti te na koji način možemo objasniti određene pojave iz svakodnevnog života.
Učenicima je vrlo inspirativan voditelji (ujedno i jedan od osnivača Parka znanosti) približio znanost i dodatno ih usmjerio prema učenju istraživanjem, odnosno potaknuo ih na promišljanje, komunikaciju i suradnju.
Nakon uistinu interesantnog vođenja Parkom učenici su imali radionicu u kojoj su, podijeljeni u grupe, izrađivali model Newtonovog njihala. Svaka grupa prezentirala je svoj uradak koji je vrednovan funkcionalnošću njihala i dužinom pljeska prisutnih učenika.
Posjet Muzeju krapinskih neandertalaca i Parku znanosti izrazito se svidio našim petašima (i njihovim učiteljicama), te smo potaknuti vrlo lijepim iskustvom na terenskoj nastavi (odlična suradnja učenika, primjereno ponašanje i zavidno poznavanje povijesti, geografije i prirodoslovlja) radosni što ćemo tijekom ove školske godine još jednom (u istom sastavu) učiti u izvornoj stvarnosti.
Razrednice: Mirna Kovačić i Rajna Franjo
Foto-galerija (klik na poveznicu)