« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Prvu ovogodišnju čajanku s tetom Julijom započeli smo čitanjem priče Što je bubamara čula na moru. Iako je kalendarski jesen pokucala na vrata učenici drugih razreda u produženom boravku rado su poslušali ljetnu priču o maloj i tihoj bubamari koja je razotkrila podli plan dvojice lopova. Pljačkaši Kršni Krešo i Šašavi Saša ovoga puta spletkare kako ukrasti sireninu kosu i dobro je unovčiti.
Njihov plan narušava tiha bubamara koja ostalim morskim životinjama otkriva njihovu mračnu tajnu. Zajedničkim snagama i mudrim potezima životinje su uspjele nadmudriti pljačkaše. Tako je galeb morskom lavu donio morsku travu koja je poslužila kao kosa, a kit je postao morska stijena. Krešo i Saša – zli pljačkaši umjesto sirenine kose škarama su odrezali morsku travu i shvatili da su prevareni.
Čitajući ovu priču učenici su zaključili da dobro uvijek pobijedi. Malena bubamara prikazana je kao lik koji bez obzira na svoju veličinu uspije uz pomoć morskih životinja nadmudriti zlikovce i spasiti sireninu kosu koja puno vrijedi. Nakon čitanja učenici su međusobno prokomentirali priču, iznijeli dojmove, odredili glavne likove, vrijeme i mjesto radnje te poruku priče. Uslijedio je samostalno rješavanje zadataka vezanih uz priču. Učenici su nadopunjavali rečenice riječima iz priče, povezivali životinje s načinom njihova glasanja, slagali rime kojima priča obiluje te opisivali lopovski plan Kreše i Saše.
Nakon rješavanja zadataka i provjere uslijedio je gledanje kratkog animiranog filma nastalog prema istoimenoj priči. Mnogim učenicima koji polaze boravak od ove školske godine ova čajanka je zaista bila prva te su zaključili da je lijepo čitati priče uz topli čaj. S nestrpljenjem očekuju sljedeće druženje s junacima tete Julije.
Cilj ovog projekta je upoznati učenike s djelima omiljene dječje spisateljice Julie Donaldson, poticati na dugotrajno čitanje, usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik, poticati kreativnost kod učenika, probuditi ljubav prema knjizi i pisanoj riječi i razvijati kulturu čitanja.
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar