« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učiteljica razredne nastave Maja Sinjeri, učiteljica francuskoga jezika Ana Kuhar i knjižničarka Nikolina Sabolić iz Osnovne škole “Đuro Ester” Koprivnica sudjelovale su u Erasmus+ profesionalnom usavršavanju u inozemstvu kroz program praćenja rada (job shadowing).
Mobilnost je ostvarena od 3. do 7. lipnja 2024. u portugalskom gradu Torres Vedras, a domaćini su bili Agrupamento de Escolas Madeira Torres (AEMT) te Agrupamento de Escolas Padre Vítor Melícias (APVM).
U sklopu programa stručnog usavršavanja učiteljice i knjižničarka posjetile su nekoliko osnovnih škola, školskih knjižnica, kulturnih ustanova koje pružaju podršku odgojno-obrazovnom radu s djecom te gradsku knjižnicu.
U gradskoj knjižnici Biblioteca Municipal de Torres Vedras prisustvovale su radionici storytellinga „Vrijeme priče“ te posjetile izložbu portugalskih fanzina. U ustanovi Tvornica priča (Fabrica das Historias) razgledale su izložbu fotografija i ilustracija Alfonsa Cruza, višestruko nagrađivanog književnika, ilustratora, redatelja, fotografa, glazbenika i, općenito, jednog od najznačajnijih imena suvremene portugalske kulture i umjetnosti. Također su razgledale izložbe i instalacije nastale kao rezultat rada na višegodišnjim projektima učenika i lokalne zajednice.
Tijekom boravka u školama pratile su nastavni rad učenika i učitelja, sudjelovale u kulturno-animacijskim aktivnostima te prezentaciji projekata i primjera dobre prakse usmjerene na razvoj jezične, čitalačke, informacijske, medijske i digitalne pismenosti učenika, stvaralaštva, poticanja usmenog i dramsko-scenskog izražavanja kroz pokret, zvuk i glazbu.
Također su posjetile školu Farol, a primary learning community school, koja radi isključivo po modelu projektne nastave u tijesnoj suradnji s lokalnom zajednicom i roditeljima koji su uključeni u nastavne aktivnosti škole.
U školskim im je knjižnicama predstavljeno nekoliko projekata poticanja čitanja (Dvojezično čitanje, Obiteljsko čitanje - čitanje naprijed-natrag, Čitalački krug), Nacionalni program čitanja koju provodi Mreža školskih knjižnica, primjeri obilježavanja značajnih datuma (50. obljetnica Revolucije karanfila) u školama i kulturnim ustanovama.
Prisustvovale su nastavi francuskoga jezika u školi Escola Basica Gaspar Campello te nastavnim aktivnostima u školskoj knjižnici - radionici portugalskog jezika za učenike pripadnike nacionalnih manjina i kulturnom programu tijekom kojeg su učenici nižih i viših razreda predstavljali rezultate rada na istraživačkim projektima.
Dio usavršavanja bile su i konzultacije s nastavnim i knjižničnim osobljem, stručnim suradnicima i ravnateljem. Naše su se djelatnice upoznale s načinom odgojno-obrazovnog rada u zemlji i regiji kao multikulturalnoj sredini koja odgovara na različite potrebe učenika iz različitih krajeva svijeta, načinom inkluzije učenika s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju u redovni školski sustav, metodom suradničkog poučavanja, načinima vrednovanja i organizacijom rada u cjelodnevnoj nastavi.
U slobodno vrijeme djelatnice su posjetile značajne kulturno-povijesne spomenike i prirodne znamenitosti glavnog grada Lisabona (Spomenik otkrićima, kulu Torre de Belem, Jeronimski samostan, Gradska vrata, glavni trg Praca do Comercio, trg Rossio) te grada Torres Vedras i njegove okolice (Gradski muzej Leonel Trindade, Interpretacijski centar Linhas de Torres, Dvorac Torres Vedras, plažu Santa Cruz na Atlantiku, Obidos – grad portugalske kulture i književnosti unutar zidina dvorca).
Viđene primjere dobre prakse i metode rada naše će učiteljice i knjižničarka primijeniti u vlastitom odgojno-obrazovnom radu u okviru redovne nastave, izvannastavnih, projektnih i kulturnih aktivnosti s učenicima.
Nikolina Sabolić, Maja Sinjeri, Ana Kuhar