« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nastavljajući svoje stručno usavršavanje, učitelji naše škole sudjelovali su u radionici PUT PREMA EFIKASNIJOJ NASTAVI koju je vodila mr.sc. Ružica Vuk sa Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Geografskog odsjeka.
Nakon razmjene mišljenja o pojmu „efikasna nastava“, podsjetili smo se načela odgoja i obrazovanja s naglaskom na ODGOVORNOST I KVALITETU i CILJEVE odgoja i obrazovanja. Posebno je važno osvijestiti potrebu za OSPOSOBLJAVANJEM UČENIKA ZA RAD I CJELOŽIVOTNO UČENJE.
Da bismo ostvarili ciljeve potrebno je preispitivati efikasnost pojedinih etapa nastavnog sata, efikasnost oblika rada i nastavnih metoda te primjenjivati sva dostupna nastavna sredstva kompatibilna stilovima učenja.
Važno je spoznati da o KVALITETI NAOBRAZBE ODLUČUJE UVIJEK NASTAVA u svakom pojedinom razrednom odjelu. Potrebno je usredotočiti se na djelokrug naše, učiteljske odgovornosti.
Kao što je nastavne metode potrebno kombinirati i varirati, tako je potrebno izmjenjivati i oblike rada: frontalni, pojedinačni, rad u paru, rad u skupini. Frontalni oblik rada je nezamjenjiv, ali bi trebao biti zastupljen s manje od 50%.
Analizirali smo pojedine etape nastavnog sata osvrnuvši se na metode i oblike rada koje primjenjujemo, ali smo se upoznali i s nekim novim mogućnostima.
Posebno motivirajuće metode mogu biti karikatura ili „oluja mozgova“ (brain storming) te metoda razgovora ako se vodi računa o vrstama mišljenja i etapi sata u kojoj se koriste.
Posebno je važan zaključak sata koji bi trebao biti trening aktivnog slušanja i aktivnog govorenje jer je to najbolji način pohrane informacija. Za takav zaključak sata najpogodnija je „metoda“ kugličnih ležajeva.
Zaključimo riječima Heinza Kliperta:
„Sve brže promjene u društvenim zahtjevima zahtijevaju i promjene u metodama učenja i poučavanja. U primjeni novih oblika i metoda rada postoji opasnost od neuspjeha, ali se otvaraju neslućene prilike za bolje rezultate rada i više uživanja u radu. Sintagma ODGOVORAN RAD najbolje opisuje što je nit vodilja za odlučivanje o nastavnim metodama i oblicima rada i što trebamo postići u nastavi.“
Dubravka Vajdić, učitelj savjetnik