« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tijekom prvog i drugog polugodišta ostvaren je projekt u 5.a razredu na temu medijacije – miroljubivog posredovanja u sukobima. Učenici su tijekom šest radionica putem igre i igrokaza o Tonki i Draženu učili kako posredovati u sukobu i miriti sukobljene strane.
Učenici su naučili kako aktivno slušati druge, zašto je važno parafraziranje u komunikaciji i koje sve vrste komunikacije postoje.
Projekt je ostvaren prema programu rada Udruge Mali korak iz Zagreba, modul Spajalice, a vodila ga je pedagoginja.
Tijek aktivnosti u projektu:
Razredni projekt: MEDIJACIJA
Cilj projekta:
1. osposobljavanje učenika i razrednika u razvijanju vještina mirenja i miroljubivog rješavanja sukoba u školi i obitelji
2. poticanje komunikacijskih vještina
3. razvijanje umijeća aktivnog slušanja
Voditeljica projekta:
Stručno- razvojna služba škole:
a) Pedagoginja: Jasna Relja
Sudionici projekta:
b) Razrednica Sanja Kapusta
c) Učenici 5.a
Vrijeme odvijanja projekta: listopad 2011. – ožujak 2012.
Tijek aktivnosti:
RADIONICE ZA UČENIKE – MODUL «SPAJALICE»
SADRŽAJ |
OBLIK RADA |
VRIJEME |
1. Što je sukob, a što suradnja? CILJ: osvijestiti situaciju ponašanja u sukobu, zašto dolazi do sukoba, oblici suradnje, što je važno za suradnju |
Plakat magarčića
Vježba: Dinosaura |
45 min |
2. Najčešći stilovi ponašanja u sukobu CILJ: osvijestiti načine ponašanja u sukobu i što koji način donosi |
Plakat: Opisi životinja i stilova ponašanja Vježba suradnje: stisak ruku |
45 min |
3. Mogući ishodi sukoba
CILJ: prepoznati moguće ishoda sukoba i koji je najpoželjniji |
Ponavljanje sadržaja prošlih susreta kroz igru: Neka ustanu svi koji… Igra u parovima i izvlačenje lica koji izražava zadovoljstvo ili nezadovoljstvo rješenjem sukoba |
45 min |
4. Faze medijacije
CILJ: vježbanje prve i druge faze medijacije |
Vježba: igra uloga Tonka i Dražen – uloga medijatora |
45 min |
5. Faze medijacije
CILJ: vježbanje treće i četvrte faze medijacije – traženje rješenja |
Vježbe: igra uloga Tonka i Dražen, - pronalaženje rješenja |
45 min |
6. Evidencija sukoba u školi
CILJ: evidencija o stvarnim sukobima u školi, donošenje odluke o ulasku u tim, medijatore – spajalice |
Izrada sporazuma i evidencije sukoba |
45 min |
Literatura:
1. Uzelac, M. (2000.), Za Svemire, Zagreb,mali korak:priručnik miroljubivog rješavanja sukoba u osnovnoj i srednjoj školi
mr.sc Jasna Relja, pedagoginja savjetnica