« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 8. razreda su 17. travnja posjetili Đakovo, Vukovar i Osijek te proširili, nadopunili i stekli nova znanja iz više predmeta, razvijali komunikacijske vještine i suradničke odnose, stjecali i razvijali vještine kretanja i snalaženja u prostoru te razvijali moralne i kulturne vrijednosti kroz poštivanje patnji stradalih.
Utvrdili su pojmove i znanja vezana za Domovinski rat i stradanje branitelja i civila u Vukovaru s posebnim osvrtom na Ovčaru, Novo groblje u Vukovaru i ratnu bolnicu „Mjesto sjećanja – vukovarska bolnica 1991.“ Povezali su povijesni razvoj sa sadašnjim stanjem u Slavoniji, a vezano za geopolitičku, kulturološku i industrijsku perspektivu.
Proširili su i u prostoru doživjeli prirodno-geografska obilježja Panonsko-peripanonske Hrvatske –obilježja tla, biljnog pokrova te klimatske i reljefne karakteristike prostora Istočne Hrvatske i povezanost s gospodarskim trenutkom.
U prostoru su uvidjeli važnost makroregionalnog, industrijskog i županijskog središta Osijeka kao nositelja razvoja ovoga dijela Hrvatske te njegove kulturne, povijesne i svakodnevne značajke.
Učenici su povezali ratna stradanja s tekstovima Siniše Glavaševića Priče iz Vukovara i s drugim tekstovima iz Domovinskog rata na osnovi čega će napisati svoje literarne radove.
Promatranjem tokova triju rijeka – Dunava, Vuke i Drave uočili su valovito gibanje na vodi i nastajanje valova, odbijanje i lom valova, zaključili kakvom smo se brzinom gibali od Koprivnice do Vukovara te uočili kakve su i koje zvukove prepoznali na putovanju i u autobusu (npr. kontrola i jačina zvuka kod pjevanja uz CD).
Učenici su se prisjetili života i djela Lavoslava Ružičke koji je rođen u Vukovaru te vidjeli njegovu rodnu kuću i spomen obilježje.
Uočili su graditeljska obilježja Vukovara i Osijeka te velebnost Đakovačke katedrale, izgled pojedinih objekata, mostova i osječke šetnice što će kroz prezentaciju pokazati drugim učenicima i roditeljima.
Kroz izvanučioničku nastavu su razvijali moralne i kulturne vrijednosti promatrajući prostor, uvažavajući način života ljudi na prostoru Istočne Hrvatske, poštujući njihova stradanja u Domovinskom ratu i težnji za ostvarenjem što kvalitetnijeg suvremenog načina života, ali i kulturu međusobnog ophođenja u autobusu, kroz šetnju i razgled gradova Đakova, Vukovara i Osijeka te slušajući kreativno predavanje u prostoru stalne izložbe Vodeni svijet u osječkoj Tvrđi.
Izvanučioničku nastavu su zajedno s učenicima osmislili razrednici: Željka Damjanić (hrvatski jezik), Tijana Martić (tehnička kultura), Miroslav Kanisek (biologija/kemija) i Dubravka Vajdić (geografija) te učiteljica fizike Blaženka Androlić Pošta i voditeljica novinarske grupe Nikolina Sabolić.
Dubravka Vajdić, prof.