preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Udžbenici 2024./25.

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2087106
Ovaj mjesec: 9819
Ovaj tjedan: 969
Danas: 169
Igre pažnje
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
„IGRE PAŽNJE“ - SLOBODNA AKTIVNOST KOJA SE NASTAVLJA I OVE GODINE U NAŠOJ ŠKOLI
Autor: Snježana Mihočka, 3. 10. 2022.

Cilj slobodne aktivnosti „Igre pažnje“ je poticanje i razvijanje koncentracije i pažnje kao pretpostavke uspješnog školskog učenja. Kako je zadnjih godina evidentan pad u koncentraciji naših učenika već od polaska u školu, pokazala se potreba uvođenja slobodne aktivnosti koja će razvijati i ovu mentalnu aktivnost učenika.


 

Pažnja je usmjerenost mentalne aktivnosti na određene podražaje.  Često se koristi i izraz “koncentracija”. Razlikujemo usmjeravanje i zadržavanje pažnje. Da bismo pratili neki događaj, trebamo se moći usmjeriti na njega, na ono što je bitno povezano s njim i zadržati pažnju na njemu.  Pažnja se može i treba razvijati od najranije djetetove dobi. Kako dijete raste, tako se poboljšava kontrola pažnje. To znači da se povećava trajanje pažnje, a smanjuje lakoća s kojom je pažnju moguće odvratiti. Polaskom u školu u prvi razred, zbog organizacije nastave i izloženosti mnoštvu informacija, dijete mora imati razvijenu namjernu pažnju i mogućnost koncentracije, koje se počnu razvijati u dobi od šest godina.

Kako utjecati i razvijati djetetovu pažnju?

Velika je važnost igre – kroz nju dijete uči slijediti pravila i uči usmjeriti pažnju na pravila. Roditelji trebaju na svaki način poticati koncentriranu igru, ako je moguće, trebali bi pustiti dijete da se igra do kraja kad je zadubljeno u igru. Treba napomenuti da provođenje vremena djeteta za mobitelom ne spada u dječju igru. U dječju igru spadaju fizička aktivnosti i igre na zraku poput trčanja, ljuljanja, penjanja, skakanja, preskakanja, loptanja, voženje bicikla i sl. te društvene igre vani ili unutra.

Na pažnju djeteta loše djeluju i neki uvjeti okoline poput stalne izloženosti mobitelu i društvenim mrežama, buka televizora u pozadini, izloženost neprimjerenim sadržajima u medijima, glasna glazba, ali i loši odnosi u obitelji, svađe i loš odnos prema djetetu.

Igre i aktivnosti za poticanje pažnje

  • Bojanje u bojankama, pronalaženje skrivenih likova i traženje razlika na sličnim slikama, slagalice, misaoni zadaci, vježbe kombinacije
  • Fizičke vježbe, sport i igra na zraku
  • Igre razvrstavanja po nekim kriterijima, zadaci opažanja, vježbe razvrstavanja
  • Čitanje i pričanje priča - knjige sa slikama pomažu da dijete poveže značenje teksta s pričom, potiču razvoj govora, pažnje, koncentracije, pamćenja, razvija se sposobnost zaključivanja, bogati se rječnik i stječu se znanja te dobivaju informacije.

 

Sve navedene aktivnosti djeca trebaju što češće raditi u slobodno vrijeme.

 

mr.sc. Jasna Relja,

pedagoginja savjetnica





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju