« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Pedagoška i školska praksa uočava u životima naše djece velik utjecaj digitalne tehnologije na kognitivni, emocionalni, socijalni i fizički razvoj učenika. Najčešće su to negativni utjecaji u vidu slabljenje učeničkih jezičnih, grafomotoričkih, motoričkih, socijalnih i emocionalnih kompetencija te slabljenja koncentracije pa je tako u našim školama sve više učenika koji u prvom razredu nemaju govorne vještine potrebne za tu dob, imaju mnoštvo jezičnih poremećaja, poremećaja koncentracije i hiperaktivnosti, nedostatak empatije, poremećaja u ponašanju, slabijih vještina suradnje s drugima i slabiju mogućnost rješavanja problema.
Uočili smo da zbog prevelikog utjecaja digitalne tehnologije i stila života u obiteljima postoji problem ovisnosti o digitalnoj tehnologiji - kako se roditelji i djeca sve više vežu uz tehnologiju, udaljavaju se jedni od drugih, izostaje razgovor, druženje, dijeljenje osjećaja i iskustva, vršnjačka suradnja i prijateljstva. Ova ovisnost kao i drugi oblici ovisnosti uzrokuje nemarnost prema sebi i svojoj okolini i slabljenje socijalnih vještina i brojne druge emocionalne probleme u dječjem razvoju.
U tom pravcu, u našoj školi nastojimo promovirati dječju igru kao primarnu djetetovu potrebu koja potiče cjelokupni psihofizički razvoj djeteta. Dječja igra potiče kognitivni, motorički, socijalni i emocionalni razvoj djeteta i ona je važan dio zdravog odrastanja. Djeca kroz igru uče, otkrivaju i upoznaju svijet oko sebe, upoznaju sebe i svoje mjesto u okolini, razvijaju kreativnost, doživljavaju zadovoljstvo. Igra je proces koji predstavlja niz oblika učenja i socijalizacije kroz djetinjstvo.
Zato je važno naglasiti da kompjutorske igrice nemaju obilježja igre i da tehnologija ne može zamijeniti dječju igru, kao što je ne može zamijeniti ni stalna izloženost medijskim sadržajima. Postoje različite klasifikacije dječje igre, a ovdje ćemo nabrojati samo neke: igre konstrukcije, igre s pravilima, dramske igre, fizičke igre, društvene igre, kreativne igre.
Činjenica o važnosti dječje igre i njenom utjecaju na dječji razvoj nekako se izgubila u našim obiteljima. Upravo zato je mi kao škola nastojimo opet promovirati i poticati i na taj način uz školske preventivne programe poticati mentalno zdravlje učenika.
Potičemo društvene i druge vrste igara u smislu razvoja suradnje, dogovora, rješavanja problema, tolerancije, empatije, organizacije i samostalnosti.
Provođenje odmora i slobodnih sati u kutku za druženje u predmetnoj nastavi
U Dječjem tjednu otvoren je pedagoški kutak za učenike u razrednoj nastavi. Cilj je tog prostora omogućiti učenicima provesti slobodne sate ili slobodno vrijeme u čitanju, edukativnim igrama i druženju. Formiranje kutka je planirano u Razvojnom planu škole za školsku godinu 2018./2019. s namjerom poticanja čitalačkih, komunikacijskih i suradničkih vještina te stvaranja pozitivnog radnog ozračja u učeničko slobodno vrijeme. Prostor se nalazi u jednom dijelu hodnika razredne nastave i opremljen je postojećim školskim namještajem te didaktičkim materijalima koji su prikupljeni donacijama učitelja, pedagoginje i učenika četvrtih razreda.
Kutak za društvene igre na hodniku razredne nastave
Tijekom siječnja 2019.g. otvoren je i kutak za predmetnu nastavu koji se nalazi u hodniku pored zbornice i postao je mjesto dobre komunikacije i druženja.
Postigli smo cilj da se veći broj učenika tijekom odmora druži uz kreativne igre koje znaju i sami nositi od kuće te smo tako ostvarili pozitivno školsko ozračje koje se ističe sa više kreativnosti, druženja i pozitivne komunikacije tijekom školskih odmora.
mr.sc. Jasna Relja, pedagoginja savjetnica