preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Udžbenici 2024./25.

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2087106
Ovaj mjesec: 9819
Ovaj tjedan: 969
Danas: 169
 

KEMIJSKA ANALIZA VODE (POTOK KOPRIVNICA)

 

 

23. studenog 2010. u 12.15 sati krenuli smo (učenici 7.d razreda, Patricia Cikuš, Ivona Čižić, Matea Eršetić, Emilio Grobenski, Vilim Komes i Karlo Krznarić i naša profesorica kemije Ana-Marij Bobovčan) na potok Koprivnica kako bi uzorkovali vodu. Pošto je vrijeme bilo kišovito i hladno uzorak vode odnijeli smo u školu i u učionici napravili kemijsku analizu vode.

Određivali smo pH vrijednost vode, koncentraciju fosfata (PO4), amonijaka (NH4), nitrita (NO2) i nitrata (NO3) koristeći prijenosni kemijski laboratorij i dobili slijedeće vrijednosti:

 

 

 

pH

 

 

konc. PO4

 

konc. NH4

 

konc. NO2

 

konc. NO3

 

7,5

 

 

0,5 mg/l

 

0,1 mg/l

 

0,02 mg/l

 

5 mg/l

 

Iz dobivenih vrijednosti možemo zaključiti da je pH vrijednost vode u potoku gotovo neutralna (7,5 je vrijednost blago lužnata), a koncentracije fosfata, amonijaka, nitrata i nitrita su vrlo male stoga voda u potoku nije onečćena.

        

 

 

KEMIJA JE PRIRODNA I EKSPERIMENTALNA ZNANOST KOJA PROUČAVA GRAĐU,

PROMJENE I SVOJSTVA TVARI.

 

 

____________________________________________________________________________________

 

Cilj nastave kemije u osnovnoj školi je uvesti učenika u znanstveni način razmišljanja temeljen na pojavama i stvarima koje ga okružuju. Pritom se uvažava postupak od jednostavnog prema složenijem, od opažajnog prema apstraktnom. 

Kemija je predmet koji učenike: 

  1. poučava o tvarima i predmetima koje koriste
  2. poučava o pojavama u prirodi
  3. poučava o osnovama istraživačkog i znanstvenog rada na kojem se temelji suvremena civilizacija
  4. uči živjeti u skladu s prirodom i okolišem
  5. uči živjeti u suglasju s drugim ljudima
  6. uči izraziti svoje mišljenje i donositi zaključak na temelju opažanja.
  7. razvija u sposobnosti logičkog promišljanja, apstraktnog, kritičkog i kreativnog mišljenja
  8. poučava i osposobljava za daljnje obrazovanje i samoobrazovanje

 

Nastavne teme koje će učenici upoznati u 7 razredu su: 

1. ŠTO PROUČAVA KEMIJA?

2. TVARI I NJIHOVA SVOJSTVA

3. VRSTE TVARI

4. ZRAK I GLAVNI SASTOJCI ZRAKA

5. VODA I VODIK

6. GRAĐA TVARI

7. KEMIJSKE REAKCIJE

8. KEMIJSKI ELEMENTI U PERIODNOM SUSTAVU ELEMENATA

 

 

Na satove kemije učenici sedmog razreda moraju dolaziti zavezane kose, ne nalakiranih noktiju, odjeveni u skladu s kućnim redom škole. 

Potrebno je nositi škare, lijepilo, bojice, zaštitne naočale i zaštitne rukavice.

 

 

Puno sreće u savladavanju gradiva kemije u sedmom razredu želi vam

 

 

Ana- Marija Bobovčan, prof. biologije i kemije

 

preskoči na navigaciju