« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici rade blok sat u kombinaciji sa tehničkom kulturom, što znači da jedan tjedan imaju dva sata likovnu kulturu a drugi tjedan dva sata tehničku kulturu.
Nastava likovne kulture (5., 6., 7. i 8.r.) organizirana je u četiri nastavne cjeline - CRTA, PLOHA, PROSTOR, i BOJA.
Nastavne teme pojedinih cjelina razlikuju se u svakom razredu tako da učenici proširuju svoje razumijevanje likovnog problema i primjenjuju svoje znanje na drugačije načine. Pristup i vještine stečene u nastavnoj cjelini istražuju se dublje, a složenost problema povećava. Svaki razred (5. 6. 7. 8.) ima svoju posebnost koja je u uskoj vezi s dobi učenika, što upućuje na nove veze u pristupu nastavnom procesu i razvoji sposobnosti učeničkog kreativnog razmišljanja, sadržaji se produbljuju i stavljaju u novo značenje i odnose u nastavi likovne kulture. Sve počinje opažanjem, slijedi istraživnje umjetničkog djela, primjena znanja o vizualnim i oblikovnim elementima, njihovim odnosima kako bi se mogao razvijati likovni govor učenika.
Vrednovanje u procesu nastave - naglašava se zadatak nastave i ističe dobro zapažanje, dobro izražavanje zadataka, kvaliteta likovno - tehničkog postupka u učeničkim radovima. Na kraju sata vrednuje se orginalnost, tehnička izvedba i spoznaja cilja nastavne teme.
Nekoliko pravila za uspješan rad na satu likovne kulture: u učionicu likovne kulture uđi radoznalo sa potrebitim priborom za rad:
- odbaci pomisao "ja ne znam dobro crtati ili ja to ne znam nacrtati", misli pozitivno ja to hoću, ja to mogu, ja ću se potruditi!
- pažljivo slušaj upute nastavnika za rad, pitaj ako trebaš dodatno objašnjenje,
- govori tiho i pažljivo se kreći učionicom, poštuj pravo drugih na rad,
- u vrednovanju likovnih radova budi kritičan, samokritičan i tolerantan.
- pospremi svoje radno mjesto i prostor za zajedničku upotrebu.
SLOBODNE AKTIVNOSTI - svaki petak od 11:30 do 13:45 radi likovna grupa MLADI DIZAJNERI.
Učenicima se omogućuje razvijanje likovnih stvaralačkih sposobnosti na novim iskustvima i upoznavanju likovnih tehnika i materijala za koje imaju više afiniteta.
Učenici polaznici likovne grupe također aktivno sudjeluju u rješavanju zadataka vezanih za rad i život škole i u likovnim aktivnostima primjenjuju svoje znanje i iskustvo pri estetskom uređenju školskih prostora i drugim zadacima u kojima je likovno estetska intervencija potrebna.
Krajnji cilj u nastavi likovne kulture nije da naučimo učenike da nacrtaju neki objekt, predmet ili živo biće na određen način, nego likovna pismenost učenika.
Cilj nastave likovne kulture je stjecanje vizualne/likovne pismenosti za svu djecu bez obzira na njihov "talent".