« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Kviz natjecanje Koliko poznaješ Hrvatski sabor?
Sukladno ciljevima i planiranim odgojno-obrazovnim ishodima kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja, Služba za građane Hrvatskoga sabora u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta organizirala je natjecanje učenika osnovnih škola Republike Hrvatske na temu Koliko poznaješ Hrvatski sabor?
Natjecanje se provodilo u formi kviza putem interneta, uz informatičku podršku CARNet-a, 28. ožujka 2014. od 14:05 do 14:35 sati.
Našu školu predstavljao je tročlani tim učenika, po jedan iz 6., 7. i 8. razreda. Svaki učenik imao je svog zamjenika za slučaj spriječenosti člana tima.
Tim naše škole činili su učenici:
- Patrik Stanić, 6. c, zamjenik Loris Lončarić, 6. a
- Lea Žagar, 7. a, zamjenica Monika Klarić, 7. d
- Antonio Međurečan, 8. c, zamjenik Filip Linarić, 8. d.
Učenici natjecatelji i zamjenici pripremali su se za natjecanje prema zadanoj literaturi pod vodstvom mentorice, nastavnice povijesti Vesne Tulek. Proučavajući zadane materijale o Saboru – tiskane i elektroničke izvore informacija – učenici su učili o ovlasti Sabora kao nositelja zakonodavne vlasti u RH, o ustrojstvu državne vlasti, Poslovniku rada Sabora, povijesti saborovanja, povijesti saborske palače, znamenitim govorima iz povijesti saborovanja.
Posebno važno za naš život u društvenoj zajednici je svijest i znanje da je Sabor dom demokracije koji donosi važne odluke u ime svih građana Hrvatske, tko su saborski zastupnici, što rade zastupnici i kako se donose zakoni.
Vesele nas postignuti rezultati na natjecanju na kojem smo timski zauzeli 33. mjesto od ukupno 96 škola s 80 % riješenosti zadataka.
Stekli smo dragocjena znanja koja ćemo koristiti u razvijanju demokracije u našoj Republici Hrvatskoj.
Učenici natjecatelji i mentorica Vesna Tulek
Lana Varga osvojila 2. mjesto na Državnom natjecanju iz povijesti!
XV. Državno natjecanje iz povijesti održano je od 9.-11. travnja 2014. u OŠ „Majstora Radovana“ u Trogiru. Pozvano je oko 120 najboljih mladih povjesničara iz cijele Hrvatske. Među njima je bila i Lana Varga, učenica 7.c razreda koja je našu školu predstavila u najboljem svijetlu osvojivši 2. mjesto u kategoriji pisana provjera znanja. To je velik uspjeh i nagrada za uložen trud. Za natjecanje ju je pripremala mentorica Jasminka Fanuko-Polančec .
Osim samog natjecanja, učenici i mentori imali su bogat i zanimljiv trodnevni program. Uz stručno vodstvo upoznali smo kulturno-povijesnu baštinu grada Trogira, a organizirane su i terenske ekskurzije u Split, Solin i Kaštela.
Mi smo posjetili starohrvatski Solin i uživali u povijesti sva tri dana.
Koprivnica, 29.10.2013
Na poziv Hrvatskog časničkog zbora Grada Koprivnice i ove godine učenici 8. razreda naše škole, sudjelovali su u manifestaciji obilježavanja komemoracije na spomen obilježju u Trokutu. Naši učenici priključili su se odavanju počasti poginulim braniteljima 117. gardijske brigade (Tigrovi) našega Grada i Županije. Svaki učenik nosio je sliku jednog poginulog branitelja (njih 23) iz naše županije. Učenici su s poštovanjem izvršili ovaj častan zadatak.
_______
Da sam zastupnik u Hrvatskom saboru
Ja sam Antonio Međurečan. Učenik sam 8.c razreda Osnovne škole „Đuro Ester“ iz Koprivnice. Poštovani gospodine predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovanisaborski zastupnici.
Želio bih se dotaknuti Kurikuluma zdravstvenog odgoja pri čemu želim istaknuti da odgovore i obrazloženja koja je dalo Povjerenstvo za pripremu izrade Kurikuluma na teme koje su dominirale u javnoj raspravi o Kurikulumu smatram ispravnim.
Istaknuo bih svoju školu Osnovnu školu „Đuro Ester“ iz Koprivnice kao dobar primjer jer se u njoj kontinuirano tijekom obrazovanja obrađuju teme iz zdravstvenog odgoja. Ono što posebno treba pohvaliti je uključivanje roditelja, osobito liječnika i medicinskih sestara, u nastavu i rad ove škole. Na taj se način učvršćuje veza između roditelja i djece te se dijeli odgovornost pojedinaca,obitelji, škole i zajednice za brigu o zdravlju djece i mladih. Liječnik dr. Bojanić držao je predavanje o spolno prenosivim bolestima, dok je dr. Kos, viša medicinska sestra školske medicine, upoznala učenike o štetnosti ovisnosti kao što su alkohol, pušenje i droga. Uz to, podučila je učenike i o mjerama zaštite pri stupanju u spolni odnos te o štetnosti preranog stupanja u odnos.
Stoga, bih predložio saborskim zastupnicima da poučeni primjerom škole „Đuro Ester“ pomognu školama u svojim sredinama u ostvarivanju i provedbi zdravstvenog odgoja.
Također smatram da su teme iz modula Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje nužne za educiranje mladih o mjerama zaštite, prevenciju rizičnih ponašanja te poticanje pozitivnog i odgovornog odnosa prema vlastitom tijelu. Unatoč naglašavanju apstinencije, uvijek će biti mladih koji će prerano stupiti u spolne odnose te im se ne smije uskratiti pravo na informiranje o zaštiti od neželjene trudnoće i spolno prenosivih bolesti, i to prije, a ne nakon stupanja u spolni odnos. Koliko nam je potrebno znati zdravstveni odgoj govori i činjenica da 36% mladića i 28% djevojaka prvi spolni odnos ima već sa 16 godina, a svaki peti to učini bez ikakve zaštite. Osim toga, 10% trudnoća u svijetu i 4,4 milijuna prekida trudnoća u svijetu pripada adolescenticama.
Stoga bih kao zastupnik u Hrvatskom saboru podržao zdravstveni odgoj u osnovnim i srednjim školama.
Antonio Međurečan, 8.c
UČENICI NAŠE ŠKOLE POSJETILI HRVATSKI SABOR
U petak, 4.10.2013., tridesetak učenika naše škole, većinom predsjednika svojih razreda, posjetilo je Hrvatski sabor povodom Smotre „Da sam zastupnik u Hrvatskom saboru“.
Prvu Smotru „Da sam zastupnik u Hrvatskom saboru“ za učenike osnovnih škola organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje zajedno sa Službom za građane Hrvatskog sabor. Na Smotri su sudjelovali učenici iz osam osnovnih škola u kojima se eksperimentalno provodi građanski odgoj.
Predstavnike naše škole u Saboru su dočekali saborski zastupnici iz našeg grada Vesna Želježnjak, Darko Ledinski i Željko Šemper.
Odabrani učenici mogli su predsjedniku Hrvatskog sabora Josipu Leki iznijeti probleme škole, zajednice i društva te prijedloge kako bi ih riješili. Među njima je bilo i četvero učenika naše škole.
Učenica 3.a razreda, Dunja Međurečan, predložila je predsjedniku Sabora Zakon o očuvanju prirode i naglasila da svi ljudi trebaju brinuti o očuvanju okoliša. Dorian Tarle, također učenik 3.a razreda, govorio je u Saboru o dječjim pravima, a Lana Varga, učenica 7.c razreda, naglasila je potrebu modernizacije hrvatskih škola te uvođenje nastave u jednoj smjeni. Učenik 8.c, Antonio Međurečan, podržao je uvođenje zdravstvenog odgoja u osnovne i srednje škole. Da bi izlaganja u Hrvatskom Saboru bila što uspješnija učenike su pripremale nastavnice Maja Sinjeri, Jasminka Fanuko-Polančec i Vesna Tulek.
Nakon izlaganja malih zastupnika predsjednik Hrvatskog sabora obećao je da će sve prijedloge prenijeti velikim zastupnicima.
Antonio Međurečan, 8.c