« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
https://www.thinglink.com/scene/1578781948707340289
18.11. se prisjećamo jednog od najtragičnijih dana hrvatske povijesti, dana kada je slomljen tromjesečni otpor hrvatskih branitelja u Vukovaru. Vukovar je simbol otpora, nepobjedivosti, ali i simbol mira, hrabrosti, požrtvovnosti te ima posebno mjesto u stvaranju samostalne i slobodne Hrvatske.
Upoznajte Vukovar iz ptičje perspektive! Otkrijte znamenitosti Vukovara, memorijalna područja ali i brojne turističke lokacije.
https://www.thinglink.com/video/1517893365281062915
Mirna Kovačić, prof.
Učenici 8. razreda sudjelovali su u projektu "Ratni izvjestitelj". Tijekom mjeseca rujna i listopada 2021. godine nastali su učenički primjerci "Ratnih novosti", "Sarajevskog lista, "Balkanskog informera" i sl. putem kojih su nas učenici izvjestili o najnovijim događanjima iz 1. svjetskog rata.
Mirna Kovačić, prof.
Skupina "Povijest za budućnost" predstavlja film koji je rezultat projekta "Židovi grada Koprivnice".
U filmu su sudjelovali učenici uključeni u rad skupine uz mentorstvo učiteljice Mirne Kovačić. Posebnu zahvalu upućujemo nastavniku Ivanu Piskaču koji je sudjelovao u montaži.
Mirna Kovačić, prof.
1.2.2021.
LEKSIKON HRVATSKIH NARODNIH VLADARA, 6.RAZRED
Istraživački zadatak za sve koji žele/mogu !
Učeći o počecima hrvatske povijesti tijekom prvog polugodišta učenici su dobili zadatak dodatno istražiti i proširiti znanja o najistaknutijim hrvatskim knezovima i kraljevima 9. ,10. i 11-og stoljeća te na temelju istraživanja izraditi LEKSIKON HRVATSKIH NARODNIH VLADARA
Zadatak je bio da uz ime napišu godine vladanja, titulu, prijestolnicu, istraže obiteljsko stablo (supruga, djeca), saveznike, protivnike, navedu povijesne izvore, poznate zapise, zanimljivosti i dodaju odgovarajuću sliku ili nacrtaju crtež…
Učenicima su predloženi izvori znanja, a upoznati su i sa kriterijima vrednovanja.
Gotov rad mogao je biti i u papirnatom i u digitalnom obliku.
Iako je bilo i nekoliko uvezanih knjižica kao leksikona, uglavnom su prevladale prezentacije u koje je uočljivo uloženo dosta truda, a do izražaja je došla i kreativnost.
Jasminka Fanuko-Polančec
Ovo su samo neki od mnoštva izvrsnih radova:
Dunja Poljak, 6.d
18.1.2021.
KAKO PONOVITI ZAHTJEVNO GRADIVO? KAKO RAZUMIJETI SLIJED DOGAĐAJA, UZROKE I POSLJEDICE? TAKO DA IZRADITE LENTU VREMENA U SUTORIJU!
Sutori je jednostavan digitalni alat koji ste ranije upoznali , a kojim se može prikazati slijed povijesnih događaja na crti vremena u koju možete umetnuti, tekst, sliku, videoisječak…. Na taj način razvijate vještinu snalaženja u vremenu i analizirate promjene koje se kroz vrijeme zbivaju.
Tema je „Hrvatska u prvoj Jugoslaviji“, 8.razred.
UPUTE I KRITERIJI ZA IZRADU LENTE VREMENA:
Nadam se da ste radeći na lenti jednostavnije i temeljitije usvojili, analizirali i procijenili ovo razdoblje hrvatske povijesti.
Jasminka Fanuko-Polančec
Pohvale svima za trud! Nakon odrađenog zadatka povratne informacije o učenju uz sutori su bile vrlo pozitivne.
Ovo su samo neki od vaših odličnih radova:
Marija Abramović, 8.A
https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--iUDC6d1WJatccGEChtm6MCqt
Ema Begić, 8.B
https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--svihUDpxPtAp5kLxHDH2Dugu
Fran Horvat, 8.C
https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--denf5RSK86mDXvXUeEWxmNjY
Noa Lipuš, 8.D
https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--n815xEttjHgfPsp7dqUPwDiK
23.12.2020.
RAZGOVORI IZ PROŠLOSTI, 8.RAZRED
Učenici osmih razreda dobili su na kraju teme o Hrvatskoj u prvoj Jugoslaviji zadatak da napišu zamišljeni INTERVJU SA POVIJESNOM OSOBOM
Evo nekoliko zanimljivih radova.
Simon Sović (8.A) „intervjuirao“ je Vladka Mačeka, Fran Sokolić (8.B) Stjepana Radića, Ema Begić (8.B) Svetozara Pribićevića a Luka Kiš (8.D) Milana Šufflaya, dok su Alegra i Ana iz 8.b „suočile “ u međusobnom razgovoru dvojicu lidera hrvatske politike 20-tih godina prošlog stoljeća Radića i Pribićevića.
Jasminka Fanuko-Polančec
28.5.2020.
ŽIVOT VOJNIKA PRVOG SVJETSKOG RATA, 7.razred
Kako se, učeći Prvi svjetski rat, ne bi bavili samo ratovanjem, suprotstavljenim vojnim savezima, otvaranjem novih bojišta, velikim bitkama i sl. učenici su dobili zadatak „za one koji žele više“ da na temelju obrađenih sadržaja o Prvom svjetskom ratu pokušaju dokučiti kakav je bio stvaran život vojnika na bojištu i o tome napišu članak.
Jasminka Fanuko-Polančec
Ovo je vrlo kreativan rad učenika Luke Kiša, 7.d razred.
Učenici 8. razreda (šk.godina 2017./2018.) u suradnji s povijesnom grupom "Povijest za Budućnost" snimili su dokumentarno-animirani fim "Kratka povijest 2. svjetskog rata". Osim marljivih učenika u filmu se pojavljuje i nekoliko učitelja :)
Uživajte!
Buckinghamska palača
Buckinghamska palača je službena londonska kraljevska palača i osobno vlasništvo britanskog monarha, te velika turistička atrakcija. Palača se nalazi između The Green Parka , Hyde Parka i St. Jamesov parka.
U prošlosti su ju zvali Buckinghamska kuća. Buckinghamska kuća je bila zgrada koja je stajala u centru današnje palače . Ona je bila velika gradska kuća koja je sagrađena za vojvodu od Buckinghama 1703. godine. Nakon nekoliko godina ,kralj George III kupio ju je 1761. godine kao svoju privatnu palaču . Kroz sljedećih sedamdeset i pet godina kuća je proširena zahvaljujući arhitektima Johnu Nashu i Edwardu Bloreu. Godine 1837. , Buckinghamska palača postala je kraljevski dom britanskog monarha , krunidbom kraljice Viktorije. Posljednja velika nadogradnja palače, provedena na prelasku iz 19. u 20. vijek,koja je uključivala i izgradnju današnje prednje fasade. Palača, koja je tada bila dom kralja Georgea V, bila je neoštećena prilikom Prvog svjetskog rata. Međutim, u Drugom svjetskom ratu bila je bombardirana čak sedam puta. Razlog tome su bili nacisti, koji su smatrali da će uništenjem palače, koja je tada bila dom kralja Georgea V i kraljice Elizabeth, obeshrabriti britanski narod.
Buckinghamska palača je danas sjedište Monarhije, gdje kraljica obavlja svoju službenu i svečanu dužnost kao upravitelj države u Velikoj Britaniji . Kraljica i vojvoda od Edinburgha žive u privatnim apartmanima na sjevernoj strani palače, dok su u sobama na gornjim katovima , smješteni drugi članovi kraljevske obitelji. Velik dio prizemlja palače koristi kraljevsko osoblje. Diplomatski Prijem je glavni diplomatski društveni događaj godine u Londonu, a prikazuje Kraljičinu važnost u zemlji diplomatskih odnosa. To je najveći prijem održan u Buckinghamskoj palači koji se održava svake godine, početkom studenog. Svake godine, više od 50.000 ljudi posjeti palaču, povodom malih ručkova , pa sve do velikih svečanosti.
Lea Kotur 7.b
Izvori: Wikipedija i Google slike
Spomendan na Petra Zrinskog i Frana Krstu Frankopana
30. travnja obilježava se dan pogibije Petra Zrinskog i Frana Krsta Frankopana.
Petar Zrinski i Fran Krsto Frankopan su bili jedni od nositelja hrvatske nacionalne ideje i samostalnosti hrvatskog naroda, velikani na gospodarskom i političkom polju, u vječnoj borbi s neprijateljima Hrvatske. Njihov je i izuzetno velik doprinos kulturi i kulturnom životu 17. stoljeća u ovom dijelu Europe. Svojim djelima i životom bili su neprestana inspiracija brojnim stvarateljima u književnosti, glazbi i likovnim umjetnostima. Najpoznatije je djelo opera » Nikola Šubić Zrinski « Ivana plemenitog Zajca.
Nakon pobjede nad Turcima kod sv. Gottharda, umjesto očekivanog nastavka rata za oslobođenjem od turske vlasti, sklopljen je sramotni mir u Vašvaru. On je bio povod nezadovoljstva hrvatskih i ugarskih velikaša. Petar Zrinski je poslao svoju suprugu Anu Katarinu u Veneciju da započne pregovore s francuskim veleposlanikom kako bi obitelj Zrinski dobila zaštitu najmoćnijeg europskog vladara Luja XIV. 1664. obitelj Zrinski je doživjela veliki gubitak. Nikola Zrinski je smrtno stradao u lovu. Vodstvo među urotnicima je umjesto brata preuzeo Petar Zrinski. On je sljedeće godine postavljen za bana. Kroz neko vrijeme stigla je poražavajuća obavijest da Luj XIV. prekida i obustavlja svu pomoć. Nakon bezuspješnog obraćanja Poljskoj i Veneciji, ne preostaje mu ništa drugo već da započne pregovore s Turcima. Bečka vlada je saznala za urotu čim je došla u posjed važnih dokumenata. Jedan od velikaša koji je među posljednjima pristupio urotnicima, bio je Petrov šurjak Fran Krsto Frankopan. Zajedno s Petrom je radio na pripremama oružanog ustanka. Kako je suradnja s Turcima zakazala, a saznali su da carska vojska kreće prema Međimurju, odlučili su u noći 13. na 14. travnja 1670. krenuti u Beč i izmoliti milost od kralja. Tu su uhićeni i nakon jednogodišnje istrage proglašeni veleizdajnicima, te osuđeni na smrt. 30.04.1671. godine odrubljene su im glave u Bečkome Novom Mjestu. Počela je pljačka u Međimurju i na svim drugim imanjima Zrinskih, a Ana Katarina je zajedno sa kćeri prognana iz Čakovca. Od osobitog je značenja pismo Petra Zrinskog upućeno dan prije smaknuća svojoj supruzi. Pismo joj nikada nije uručeno. Petar Zrinski u pismu Anu Katarinu moli za oprost i šalje joj posljednje „zbogom“, a kćeri Aurori šalje Božji blagoslov.
Hrvatski rodoljubi su prenijeli ostatke Petra Zrinskog i Frana Krsta Frankopana i sahranili u Zagrebačku katedralu.
Zrinski i Frankopani su bili veliki rodoljubi, ne samo muški članovi obitelji, već i žene. Možda je ključna poruka koju je uputila Katarina svom sinu Ivanu : „ Nas su satrli, ali Hrvatsku satrti neće „.
Pošteno su se borili i junački poginuli. Narod ih nije zaboravio. A to je sigurno znao Fran Krsto Frankopan, izrekavši velike riječi:
„ NAVIK ON ŽIVI KI ZGINE POŠTENO „
19.listopada 2012.
Učenici skupine „Mladi povjesničari“ dovršili su bojanje spomenika Đure Estera. Fotoaparatom je taj događaj zabilježila Petra Rajković.
02.studenoga.2012.
Na Dušni dan brojni učenici i učitelji naše škole predvođeni ravnateljicom škole Sanjom Prelogović te voditeljicom skupine „Mladi povjesničari“ Vesnom Tulek , položili su cvijeće i zapalili svijeće na grobu Đure Estera.
Prof. Vesna Tulek održala je sat povijesti govoreći o životu i dijelu Đure Estera.
Nakon toga obišli smo grobove pokojnih učitelja i učenika.
03. studenoga 2012.
Dan grada Koprivnice
Ja sam Petra Rajković, učenica 7d razreda i članica sam povijesne skupine „Mladi povjesničari“.
Već prošle školske godine na nastavi povijesti učila sam kako je jedan od najvećih europskih vladara Ludovik I Anžuvinac dodijelio Koprivnici status slobodnog kraljevskog grada. Bilo je to 04.studenoga 1356. godine.
Tom privilegijom,građani Koprivnice odgovorni su samo kralju,slobodno trguju,imaju samoupravu i sami biraju su+ca.
Od tada započinje brži gospodarski razvoj grada Koprivnice. Moja namjera nije da vas vodim kroz povijest koprivnice već da z te povijesti izdvojim događaje, koji su doprinijeli da je današnja Koprivnica ovakav,kakova jest.
Gradić,lijep,čist i pitom,gospodarski i kulturno prepoznatljiv u cijeloj Hrvatskoj
Gradić u kojemu je lijepio i ugodno živjeti.
Fotografije govore više od riječi.
Petra Rajković , članica foto grupe,Dan grada,školska zadruga,limena glazba,renesansni festival,gradska vijećnica.
Sjećanja na VUKOVAR
Učenici dodatne nastave obilježili su Dan branitelja i Dan sjećanja na Vukovar.
Uredili su prigodne panoe u predvorju škole i na prvom kartu, zapalili svijeće.