preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Udžbenici 2024./25.

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2087140
Ovaj mjesec: 9853
Ovaj tjedan: 998
Danas: 205
Židovska baština grada Koprivnice - interaktivna karta

https://www.thinglink.com/scene/1578781948707340289

Pogled na Vukovar

18.11. se prisjećamo jednog od najtragičnijih dana hrvatske povijesti, dana kada je slomljen tromjesečni otpor hrvatskih branitelja u Vukovaru. Vukovar je simbol otpora, nepobjedivosti, ali i simbol mira, hrabrosti, požrtvovnosti te ima posebno mjesto u stvaranju samostalne i slobodne Hrvatske.

Upoznajte Vukovar iz ptičje perspektive! Otkrijte znamenitosti Vukovara, memorijalna područja ali i brojne turističke lokacije.

https://www.thinglink.com/video/1517893365281062915

Mirna Kovačić, prof.

Uživo iz Prvog svjetskog rata

Učenici 8. razreda sudjelovali su u projektu "Ratni izvjestitelj". Tijekom mjeseca rujna i listopada 2021. godine nastali su učenički primjerci "Ratnih novosti", "Sarajevskog lista, "Balkanskog informera" i sl. putem kojih su nas učenici izvjestili o najnovijim događanjima iz 1. svjetskog rata.

Mirna Kovačić, prof.

Židovska baština grada Koprivnice

Skupina "Povijest za budućnost" predstavlja film koji je rezultat projekta "Židovi grada Koprivnice". 

U filmu su sudjelovali učenici uključeni u rad skupine uz mentorstvo učiteljice Mirne Kovačić. Posebnu zahvalu upućujemo nastavniku Ivanu Piskaču koji je sudjelovao u montaži.

https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/mirna_kovacic2_skole_hr/EeV__U_Y-OFJgXTfUL1eyecBJFTzHUri-kVLZSUHGm_HXg?e=LCu8wE

Mirna Kovačić, prof.

LEKSIKON HRVATSKIH NARODNIH VLADARA

1.2.2021.

LEKSIKON HRVATSKIH NARODNIH VLADARA, 6.RAZRED

Istraživački zadatak za sve koji žele/mogu !

Učeći o počecima hrvatske povijesti tijekom prvog polugodišta učenici su dobili zadatak dodatno istražiti i proširiti znanja o najistaknutijim hrvatskim knezovima i kraljevima 9. ,10. i 11-og stoljeća te na temelju istraživanja izraditi LEKSIKON HRVATSKIH NARODNIH VLADARA

Zadatak je bio da  uz ime napišu godine vladanja, titulu, prijestolnicu, istraže obiteljsko stablo (supruga, djeca), saveznike, protivnike, navedu povijesne izvore, poznate zapise, zanimljivosti i  dodaju odgovarajuću sliku ili nacrtaju crtež…

Učenicima su predloženi izvori znanja, a upoznati su i sa kriterijima vrednovanja.

Gotov rad mogao je biti i u papirnatom i u digitalnom obliku.

Iako je bilo i nekoliko uvezanih knjižica kao leksikona, uglavnom su prevladale prezentacije u koje je uočljivo uloženo dosta truda, a do izražaja je došla i kreativnost.

Jasminka Fanuko-Polančec

Ovo su samo neki od mnoštva izvrsnih  radova:

Dunja Poljak, 6.d

https://app.bookcreator.com/library/-MORKYZ-eIuP9ofTVus2/5MZ2CxeSScplsunwqKMFcCnOTn_WEPweo7npyWFODlM/BnXXH_OQTxidvbtACB44-A/0fauEjzvQaCPSnemoEqDiA

LENTA VREMENA U ALATU SUTORI

18.1.2021.

KAKO PONOVITI ZAHTJEVNO GRADIVO? KAKO RAZUMIJETI SLIJED DOGAĐAJA, UZROKE I POSLJEDICE? TAKO DA IZRADITE LENTU VREMENA U SUTORIJU!

Sutori je jednostavan digitalni alat koji ste ranije upoznali , a kojim se može prikazati slijed povijesnih događaja na crti vremena u koju možete umetnuti, tekst, sliku, videoisječak…. Na taj način razvijate vještinu snalaženja u vremenu i analizirate promjene koje se kroz vrijeme zbivaju.

Tema je „Hrvatska u prvoj Jugoslaviji“, 8.razred.

UPUTE I KRITERIJI ZA IZRADU LENTE VREMENA:

  • Lenta mora sadržavati sve ključne događaje od 1918.-1939. o kojima smo učili tako da se poštuje vremenski slijed, stavi odgovarajuća slika (ako postoji) i kratki opis
  • opis događaja mora biti kratak, jasan i razumljiv. Font neka bude lako čitljiv, a veličina slova različita za podnaslove i za tekst. Na početku mora biti jasno istaknut naslov, a na kraju popis izvora.

Nadam se da ste radeći na lenti jednostavnije i temeljitije usvojili, analizirali i procijenili ovo razdoblje hrvatske povijesti.

 

Jasminka Fanuko-Polančec

 

Pohvale svima za trud! Nakon odrađenog zadatka povratne informacije o učenju uz sutori su bile vrlo pozitivne.

Ovo su samo neki od vaših odličnih radova:

 

Marija Abramović, 8.A

https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--iUDC6d1WJatccGEChtm6MCqt

Ema Begić, 8.B

https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--svihUDpxPtAp5kLxHDH2Dugu

Fran Horvat, 8.C

https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--denf5RSK86mDXvXUeEWxmNjY

Noa Lipuš, 8.D

https://www.sutori.com/story/hrvatska-u-prvoj-jugoslaviji--n815xEttjHgfPsp7dqUPwDiK

RAZGOVORI IZ PROŠLOSTI

23.12.2020.

RAZGOVORI IZ PROŠLOSTI, 8.RAZRED

Učenici osmih razreda dobili su na kraju teme o Hrvatskoj u prvoj Jugoslaviji zadatak da napišu zamišljeni INTERVJU SA POVIJESNOM OSOBOM

  • u formi razgovora (dakle postavljati ćete pitanja, a povijesna osoba koju odaberete će vam odgovarati) pokazati ćete poznavanje i razumijevanje povijesne stvarnosti, ali i više razine znanja – primjenu, kreativnost i kritičko mišljenje.
  • Imate potpunu slobodu u izradi ovog zadatka. Dajte mašti na volju.

Evo nekoliko zanimljivih radova.

Simon Sović (8.A) „intervjuirao“ je  Vladka Mačeka, Fran Sokolić (8.B) Stjepana Radića,  Ema Begić (8.B) Svetozara Pribićevića a Luka Kiš (8.D) Milana Šufflaya,  dok su  Alegra i Ana iz 8.b „suočile “ u međusobnom razgovoru dvojicu lidera hrvatske politike 20-tih godina prošlog stoljeća Radića i Pribićevića.

Jasminka Fanuko-Polančec

ŽIVOT VOJNIKA PRVOG SVJETSKOG RATA

28.5.2020.

ŽIVOT VOJNIKA PRVOG SVJETSKOG RATA, 7.razred

Kako  se, učeći Prvi svjetski rat, ne bi bavili samo ratovanjem, suprotstavljenim vojnim savezima, otvaranjem novih bojišta, velikim bitkama i sl. učenici su dobili zadatak „za one koji žele više“ da na temelju obrađenih sadržaja o Prvom svjetskom ratu pokušaju dokučiti kakav je bio stvaran život vojnika na bojištu i o tome napišu članak.

Jasminka Fanuko-Polančec

Ovo je vrlo kreativan rad učenika Luke Kiša, 7.d razred.

Film učenika 8.razreda "Kratka povijest 2. svjetskog rata"

Učenici 8. razreda (šk.godina 2017./2018.) u suradnji s povijesnom grupom "Povijest za Budućnost" snimili su dokumentarno-animirani fim "Kratka povijest 2. svjetskog rata". Osim marljivih učenika u filmu se pojavljuje i nekoliko učitelja :)

Uživajte!

http://bit.ly/KPDsr

Radovi učenika

 

Buckinghamska palača

Buckinghamska palača je službena londonska kraljevska palača i osobno vlasništvo britanskog monarha, te velika turistička atrakcija. Palača se nalazi između The Green Parka , Hyde Parka i St. Jamesov parka.

         U prošlosti su ju zvali  Buckinghamska kuća. Buckinghamska kuća je bila zgrada koja je stajala u centru današnje palače . Ona je bila velika gradska kuća koja je  sagrađena za vojvodu od Buckinghama 1703. godine. Nakon nekoliko godina ,kralj George III kupio ju je 1761. godine kao svoju privatnu palaču . Kroz sljedećih sedamdeset i pet godina kuća je proširena zahvaljujući arhitektima Johnu Nashu i Edwardu Bloreu. Godine 1837. , Buckinghamska palača postala je kraljevski dom britanskog monarha , krunidbom kraljice Viktorije. Posljednja velika nadogradnja palače, provedena na prelasku iz 19. u 20. vijek,koja je uključivala  i izgradnju današnje prednje fasade. Palača, koja je tada bila dom kralja Georgea V, bila je neoštećena prilikom Prvog svjetskog rata. Međutim, u  Drugom svjetskom ratu bila je bombardirana čak sedam puta. Razlog tome su bili nacisti, koji su smatrali da će uništenjem palače, koja je tada bila dom kralja Georgea V i kraljice Elizabeth, obeshrabriti britanski narod.

       Buckinghamska palača je danas sjedište Monarhije, gdje kraljica obavlja svoju službenu i svečanu dužnost  kao upravitelj države u Velikoj Britaniji . Kraljica i vojvoda od Edinburgha žive u privatnim apartmanima na sjevernoj strani palače, dok su u sobama na gornjim katovima , smješteni drugi članovi kraljevske obitelji. Velik dio prizemlja palače koristi kraljevsko osoblje. Diplomatski Prijem je glavni diplomatski društveni događaj godine u Londonu, a prikazuje Kraljičinu važnost u zemlji diplomatskih odnosa. To je najveći prijem održan u Buckinghamskoj palači koji se održava svake godine, početkom studenog. Svake godine, više od 50.000 ljudi posjeti palaču, povodom malih ručkova , pa sve do velikih svečanosti.

 

Lea Kotur 7.b

Izvori: Wikipedija i Google slike


 

Spomendan na Petra Zrinskog i Frana Krstu Frankopana
 

30. travnja obilježava se dan pogibije Petra Zrinskog i Frana Krsta Frankopana.

                                             

Petar Zrinski i Fran Krsto Frankopan su bili jedni od nositelja hrvatske nacionalne ideje i samostalnosti hrvatskog naroda, velikani na gospodarskom i političkom polju, u vječnoj borbi s neprijateljima Hrvatske. Njihov je i izuzetno velik doprinos kulturi i kulturnom životu 17. stoljeća u ovom dijelu Europe. Svojim djelima i životom bili su neprestana inspiracija brojnim stvarateljima u književnosti, glazbi i likovnim umjetnostima. Najpoznatije je djelo opera » Nikola Šubić Zrinski « Ivana plemenitog Zajca.

Nakon pobjede nad Turcima kod sv. Gottharda, umjesto očekivanog nastavka rata za oslobođenjem od turske vlasti, sklopljen je sramotni mir u Vašvaru. On je bio povod nezadovoljstva hrvatskih i ugarskih velikaša. Petar Zrinski je poslao svoju suprugu Anu Katarinu u Veneciju da započne pregovore s francuskim veleposlanikom kako bi obitelj Zrinski dobila zaštitu najmoćnijeg europskog vladara Luja XIV. 1664. obitelj Zrinski je doživjela veliki gubitak. Nikola Zrinski je smrtno stradao u lovu. Vodstvo među urotnicima je umjesto brata preuzeo Petar Zrinski. On je sljedeće godine postavljen za bana. Kroz neko vrijeme stigla je poražavajuća obavijest da Luj XIV. prekida i obustavlja svu pomoć. Nakon bezuspješnog obraćanja Poljskoj i Veneciji, ne preostaje mu ništa drugo već da započne pregovore s Turcima. Bečka vlada je saznala za urotu čim je došla u posjed važnih dokumenata. Jedan od velikaša koji je među posljednjima pristupio urotnicima, bio je Petrov šurjak Fran Krsto Frankopan. Zajedno s Petrom je radio na pripremama oružanog ustanka. Kako je suradnja s Turcima zakazala, a saznali su da carska vojska kreće prema Međimurju, odlučili su u noći 13. na 14. travnja 1670. krenuti u Beč i izmoliti milost od kralja. Tu su uhićeni i nakon jednogodišnje istrage proglašeni veleizdajnicima, te osuđeni na smrt. 30.04.1671. godine odrubljene su im glave u Bečkome Novom Mjestu. Počela je pljačka u Međimurju i na svim drugim imanjima Zrinskih, a Ana Katarina je zajedno sa kćeri prognana iz Čakovca. Od osobitog je značenja pismo Petra Zrinskog upućeno dan prije smaknuća svojoj supruzi. Pismo joj nikada nije uručeno. Petar Zrinski u pismu Anu Katarinu moli za oprost i šalje joj posljednje „zbogom“, a kćeri Aurori šalje Božji blagoslov.

Hrvatski rodoljubi su prenijeli ostatke Petra Zrinskog i Frana Krsta Frankopana i sahranili u Zagrebačku katedralu.

 

Zrinski i Frankopani su bili veliki rodoljubi, ne samo muški članovi obitelji, već i žene. Možda je ključna poruka koju je uputila Katarina svom sinu Ivanu : „ Nas su satrli, ali Hrvatsku satrti neće „.

Pošteno su se borili i junački poginuli. Narod ih nije zaboravio. A to je sigurno znao Fran Krsto Frankopan, izrekavši velike riječi:

 

   „ NAVIK  ON  ŽIVI  KI  ZGINE  POŠTENO  „


19.listopada 2012.

Učenici skupine „Mladi povjesničari“ dovršili su bojanje spomenika Đure Estera. Fotoaparatom je taj događaj zabilježila Petra Rajković.

 

 


02.studenoga.2012.

 

Na Dušni dan brojni učenici i učitelji naše škole predvođeni ravnateljicom škole Sanjom Prelogović te voditeljicom skupine „Mladi povjesničari“ Vesnom Tulek , položili su cvijeće i zapalili svijeće na grobu Đure Estera.

Prof. Vesna Tulek održala je sat povijesti govoreći o životu i dijelu Đure Estera.

Nakon toga obišli smo grobove pokojnih učitelja i učenika.

 


03. studenoga 2012.

Dan grada Koprivnice

 

Ja sam Petra Rajković, učenica 7d razreda i članica sam povijesne skupine „Mladi povjesničari“.

Već prošle školske godine na nastavi povijesti učila sam kako je jedan od najvećih europskih vladara Ludovik I Anžuvinac dodijelio Koprivnici status slobodnog kraljevskog grada. Bilo je to 04.studenoga 1356. godine.

Tom privilegijom,građani Koprivnice odgovorni su samo kralju,slobodno trguju,imaju samoupravu i sami biraju su+ca.

Od tada započinje brži gospodarski razvoj grada Koprivnice. Moja namjera nije da vas vodim kroz povijest koprivnice već da z te povijesti izdvojim događaje, koji su doprinijeli da je današnja Koprivnica ovakav,kakova jest.

Gradić,lijep,čist i pitom,gospodarski i kulturno prepoznatljiv u cijeloj Hrvatskoj

Gradić u kojemu je lijepio i ugodno živjeti.

Fotografije govore više od riječi.

Petra Rajković , članica foto grupe,Dan grada,školska zadruga,limena glazba,renesansni festival,gradska vijećnica.


Sjećanja na VUKOVAR

Učenici dodatne nastave obilježili su Dan branitelja i Dan sjećanja na Vukovar.

Uredili su prigodne panoe u predvorju škole i na prvom kartu, zapalili svijeće.

preskoči na navigaciju