« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I ove školske godine među učenicima 3.-ih i 4.-ih razreda naše škole putuje ruksak sa zanimljivim knjigama iz različitih područja.
Projektom se nastoji, ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja, naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja, razvijati čitalačke sposobnosti učenika, razviti čitateljske navike učenika, potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Najvažniji cilj je zajedničko druženje kroz čitanje u krugu obitelji.
Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. i 4. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. U knjižničnoj naprtnjači nalaze se zanimljive knjige iz 8 različitih područja:
1. Carstvo dječjih priča (roman ili zbirka priča hrvatskog književnika za djecu), 2. Druženje uz stihove i šale (zbirka pjesama ili strip), 3. Isključivo za roditelje (roman, zbirka priča ili stihova), 4. Slikovnica za djecu s poteškoćama u čitanju, 5. Mali istraživači (popularno-znanstvena knjiga za obitelj), 6. Odgoj djece i mladih (priručnik o odgoju za roditelje, učitelje, odgajatelje), 7. Igrom do boljeg čitanja (knjiga za kreativno provođenje slobodnog vremena),
8. Knjigom upoznajemo kulturu (knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji) i Knjiga dojmova.
Naprtnjača gostuje u obitelji učenika pet dana (do srijede). U tih pet dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige ne treba pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja članovi obitelji razgovaraju o pročitanom i skreću pozornost na značajne i vrijedne dijelove. Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Peti dan (u srijedu) kada dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu, nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način vježba usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izaziva njihovu radoznalost, ostvarujući pritom unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje.
Putovanje knjižnične naprtnjače u našoj školi započelo je u listopadu 2013. g. u 4. razredima, a u siječnju 2014. g. u 3. razredima. Dojmove zajedničkog obiteljskog čitanja u projektu Čitamo mi, u obitelji svi prvi su prenijeli učenici Ivan Gajski (3.a), Bartol Begić (3.b), Rea Coban (3.c), Lucija Benotić (3.r.PŠ Vinica), Maks Jerčinović (4.b) i Nika Šoštarić (4.r. PŠ Vinica).
Projekt vodi knjižničarka Nikolina Sabolić, učiteljice 3.-ih razreda Maja Sinjeri (3.a), Jasna Tkalčec (3.b), Biserka Knez (3.c), Marija Šimunić (3.r. PŠ Vinica) i učiteljice 4.-ih razreda Nina Ninković (4.b) i Željka Đurkan (4.r. PŠ Vinica).
Knjižničarka Nikolina Sabolić
Učenici se upoznali s projektom ČMUOS
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Lucije Benotić, 3.r. PŠ Vinica
Knjižnična naprtnjača započinje putovanje s obitelji Maksa Jerčinovića, 4.b
Čitanje u obitelji Nike Šoštarić, 4.r. PŠ Vinica
Bartol Begić, 3.b, predstavlja dojmove čitanja u obitelji
Ivan Gajski, 3.a, predstavlja dojmove čitanja u obitelji
Rea Coban, 3.c, predstavlja dojmove čitanja u obitelji