« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U veljači je u knjižnici održana radionica s potencijalno darovitim učenicima 5.-ih razreda. Aktivnosti su bile usmjerene na razvijanje divergentnog i asocijativnog mišljenja, poticanje mašte i kreativnosti te različitih načina ekspresije. Učenici su komunicirali s članovima grupe, koristili tijelo – pokret, mimiku u predočavanju zamišljenog pojma, stvarali asocijacije, sklapali rečenice sa zadanim pojmom, sudjelovali u stvaranju bajkovite priče u suradnji s članovima grupe, dramski improvizirali na zadanu temu te izradili društvenu igru na temu bajki.
U uvodnom dijelu radionice, nakon kratke međusobne konzultacije, svaki je učenik glasno prestavio svoga susjeda, tj. učenika koji sjedi pored njega u komunikacijskom krugu. Nakon uvodnog predstavljanja učenici su razgovarali s knjižničarkom o tome što vole čitati, što su zadnje pročitali, vole li čitati bajke, koje su bajke pročitali, koja im je najdraža, po čemu se bajke razlikuju od ostalih priča, koji se tipični likovi pojavljuju u bajkama, kakav je završetak i poruka bajki te upoznali crno-bijelu tehniku u karakterizaciji likova. Zatim su igrali igru asocijacija na zadani pojam na način da svaki učenik kaže svoju asocijaciju na pojam koji je izrekao prethodni učenik.
Slijedilo je zajedničko osmišljavanje bajkovite priče. U komunikacijskom krugu svaki je učenik izvukao karticu sa četiri pojma. Odabrao je jednu riječ s kartice na temelju koje je smislio rečenicu. Sljedeći učenik u krugu nastavio je priču osmišljavajući svoju rečenicu prema odabranom pojmu sa svoje kartice, a rečenica se treba nadovezivati na prethodnu. Priču je započela voditeljica – knjižničarka riječima Jednoga dana... Knjižničarka je zapisivala bajkovitu priču u nastajanju. Nakon čitanja dovršene priče, učenici su razgovarali o tome sviđa li im se priča koju su osmislili te predlagali alternativne završetke.
U drugom dijelu radionice učenici su izvlačili kartice s jednostavnim improvizacijskim zadacima (npr. odglumi iznenađenje, tugu, radost, umor, dosadu i sl.). Nakon toga formirali su grupe od po tri člana te izvlačili kartice s naslovima poznatih svjetskih bajki i nastoje ih prikazati pantomimom, dok su ostale grupe pogađale o kojoj je bajci riječ.
Slijedio je stvaralački zadatak. Za svaku od navedenih svjetski poznatih bajki učenici su osmislili reprezentativni pojam (npr. jabuka za Snjegulicu, cipela za Pepeljugu, grašak za Janko i čarobni grašak itd...). Potom su osmislili društvenu igru u kojoj će se koristiti reprezentativni pojmovi iz pojedinih bajki, npr. igra s čunjevima i kockicom, pa tko stane npr. na jabuku, ide 5 polja unatrag i sl., prema zamislima i idejama članova grupe. Crtali su sličice s pojmovima i lijepili zadatke na hamer papir.
Tako je nastala društvena igra Bajkalica koju možete s prijateljima odigrati u školskoj knjižnici.
Knjižničarka Nikolina Sabolić