« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 8.-ih razreda sudjelovali su na dvije radionice informacijske pismenosti na kojima su uz uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije naučili pretražiti i vrednovati online izvore informacija.
Na prvoj radionici Kataloško i računalno pretraživanje e-izora informacija utvrdili su osnovne vrste elektroničke građe koja je dostupna online: e-knjige, e-časopisi, referentna djela, baze podataka, web stranice, dokumenti. Pretraživali su e-kataloge knjižnica (kao primjer baze podataka) u potrazi za informacijom ima li određena knjižnica neku knjigu, koliko primjeraka i koji im je trenutačni status. Na portalu E-lektire pronašli su i čitali elektroničku knjigu s popisa lektire za 8. razred te prolistali i čitali elektronički časopis – školski list „Leteći razred“.
U drugoj radionici Vrednovanje online izvora informacija utvrdili su osnovne kriterije za vrednovanje mrežnih izvora informacija: točnost, autorstvo, sadržaj, ažurnost, predmet, korisnici, dostupnost te su ih primijenili prilikom vrednovanja različitih e-izvora informacija koji nude različite rezultate pretraživanja vezane uz istu temu. Naučili su procijeniti i odabrati najvjerodostojniji izvor te citirati online izvore informacija u vlastitim radovima. Pretraživali su referentna djela na internetu (e-enciklopedije, e-leksikone, e-rječnik, e-pravopis) te izrađivali ppt prezentaciju na zadanu temu slijedeći pravila o navođenju literature.
Radionice pod vodstvom knjižničarke održane su u informatičkoj učionici, i to u okviru sata razrednog odjela te sata hrvatskoga jezika prema prethodnom dogovoru s razrednicima i učiteljicama hrvatskoga jezika.
Nikolina Sabolić