« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U ovogodišnjem Tjednu cjeloživotnog učenja provedeno je pet radionica medijske i organizacijske pismenosti u organizaciji školske knjižnice. Radionice s učenicima vodila je knjižničarka Nikolina Sabolić.
Na radionici Vrednovanje i citiranje mrežnih izvora informacija, koja je provedena 26. i 27. 9. 2022., učenici osmih razreda upoznali su se s osnovnim vrstama izvora informacija na internetu te 7 kriterija za vrednovanje mrežnih izvora. Prema tim kriterijima procjenjivali su različita mrežna mjesta i izvodili zaključke o njihovoj vjerodostojnosti, pouzdanosti i upotrebljivosti koristeći se analitičkim tablicama za procjenu. Upoznali su se s pojmovima autorskog prava i intelektualnog vlasništva te kako odgovorno koristiti preuzete informacije (tekst i slike) s interneta. Naučili su navoditi izvore u vlastitim digitalnim radovima (PowerPoint prezentacijama) prema sustavu citiranja Hrvatskog pravopisa.
Radionica U potrazi za informacijom – samostalno služenje školskom knjižnicom provedena je 27. 9. 2022. s učenicima 5.b razreda u prostoru školske knjižnice. Učenici su se upoznali sa značenjima pojmova signatura, predmetnica, Univerzalna decimalna klasifikacija, informacijsko pomagalo. Samostalno su pronalaziti informacije i literaturu u školskoj knjižnici prema sustavu klasificiranja UDK i signaturi.
U radionici Kataloško i računalno pretraživanje baza podataka (e-kataloga knjižnica), koja je provedena 27. 9. 2022. sudjelovali su učenici 7.a razreda. Učenici su se upoznali s pojmom baze podataka, otvorenog i zatvorenog pristupa, samostalno pretraživali e-katalog školske i gradske knjižnice te pronalazili tražene informacije služeći se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom.
U radionici Kataloško i računalno pretraživanje baza podataka (e-kataloga knjižnica), koja je provedena 27. 9. 2022. sudjelovali su učenici 7.a razreda. Učenici su se upoznali s pojmom baze podataka, otvorenog i zatvorenog pristupa, samostalno pretraživali e-katalog školske i gradske knjižnice te pronalazili tražene informacije služeći se informacijsko-komunikacijskom tehnologijom.
Učenici 1.a i 1.b razreda upoznali su se s prostorom školske knjižnice u radionici Knjižnica – mjesto poticanja čitalačke i informacijske pismenosti koja je održana 30. 9. 2022. Uz priču Miš u knjižnici utvrdili su pravila školske knjižnice, posuđivanja knjiga za lektiru i čitanje po slobodnom izboru te donosili zaključke o pravilnim načinima međusobnog ophođenja kao i postupanja s knjižnom građom.
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibl.