« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Povodom Međunarodnog dana tolerancije održano je nekoliko radionica pod vodstvom školske knjižničarke.
Na temelju čitanja slikovnice „Tri prijatelja u čamcu“ učenici 2.a razreda razgovarali su o značenju i potrebi međusobnog uvažavanja i suradnje. Navodili su što je važno za suradnju i kako možemo surađivati s drugima. U radioničkom dijelu pomoću kraćih dramski vježbi „uvježbavali“ su načine pristojne međusobne komunikacije u izražavanju vlastitih ideja kao i u situacijama kada se ne slažu s razmišljanjima drugih. Istaknuli su važnost ljubaznosti u komunikaciji. Vježbali su kako riječima uvažiti tuđa mišljenja i na primjeren način predložiti svoje mišljenje. Davali su prijedloge rješenja određenih sukoba, pronalazili međusobne sličnosti i različitosti te izricali pohvalu jedan drugome.
Projekt Naša mala knjižnica učenici 4.b razreda započeli su upravo čitanjem ilustrirane knjige „Kamil koji gleda rukama“ koja na izvrstan način potiče razumijevanje, prihvaćanje i empatiju prema slijepim i slabovidnim osobama, ali i općenito, drugačijima od nas. Različitim vježbama iskusili su kako je osobama koje nemaju osjetilo vida. Kroz doživljaje junaka iz priče uočili su postojanje određenih predrasuda i stereotipa vezanih uz slijepe osobe. Razgovarali su o tome što dječak Kamil može učiniti jednako kao i oni, što ne može učiniti i što može učiniti bolje od drugih. Spoznali su da ljudi najčešće reagiraju nelagodom i strahom prema nečemu što je drugačije i što ne poznaju dovoljno, a često su i nepristojni. Naglasili su da se moramo truditi upoznati druge kako bismo otklonili predrasude i postali povezanija društvena zajednica u kojoj se svatko osjeća dobro i prihvaćeno.
Učenici polaznici Novinarske grupe sudjelovali su na projekciji filmova dječjeg videostvaralaštva u sklopu 15. festivala prava djece. Nakon projekcije analizirali su filmove s obzirom na žanr, tematiku i ulogu filmskih izražajnih sredstava pojedinog filma u prenošenju poruke. Na temelju sadržaja filmova razgovarali su o susretima s drugima i drugačijima od nas, toleranciji, prihvaćanju različitosti, pružanja potpore osobama u potrebi. Upoznali su se s volontiranjem, razmijenili iskustva i ideje o važnosti empatije prema životinjama, potrebi prosocijalnog ponašanja te načinima na koje mogu biti pozitivna promjena u društvu.
Nikolina Sabolić, prof. dipl. bibl.
knjižničarka mentorica