« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Osnovna škola „Đuro Ester“ Koprivnica i Osnovna škola Olge Meglič Ptuj partnerske su škole u međunarodnom projektu poticanja čitanja Čitanje ne poznaje granice/branje ne pozna meja.
U petak 22. ožujka 2024. učenici 3.a razreda OŠ „Đuro Ester“ s učiteljicom Ninom Galinec i knjižničarkom Nikolinom Sabolić posjetili su vršanjake u Sloveniji kako bi im predstavili rezultate ovogodišnjeg rada u zajedničkom projektu Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.
Susret hrvatskih i slovenskih učenika, uz predstavljanje projekta i zjedničko druženje u igri, održan je u prostorima škole Olge Meglič u Ptuju. Budući da su ciljevi projekta poticanje čitanja izvan školske lektire, upoznavanje književnosti i kulture drugog naroda, istraživanje i upoznavanje mjesta partnerske škole, vježbanje komunikacijskih vještina, primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u samostalnim radovima, učenici 3.a razreda iz škole „Đuro Ester“ i učenici 4.b razreda iz OŠ Olge Meglič međusobno su predstavili svoje radove i aktivnosti tijekom njegove provedbe.
su slovenskim vršnjacima iz 4.b razreda, njihovoj ravnateljici Heleni Ocvirk, knjižničarki Alenki Kandrič i učiteljici Simoni Jakomini svoje radove nastale u okviru projekta tijekom ove školske godine.
Učenici iz Oš „Đuro Ester“ prezentirali svoj rad putem prezentacije i slikovnica te pripovijedanjem u formi japanskog uličnog kazališta – kamishibai, a izvedba je nastala na temelju čitanja knjige „Kako zagrliti ježa“ slovenskih autora Jane Bauer i Petra Škerla. Pretražujući tiskane i mrežne izvore, izradili su leksikon životinja i osmislili zagonetke, a slovenski učenici su pogađali o kojoj je životinji riječ. Predstavljanje rada na projektu uključilo je i scenski nastup – vokalnu izvedbu pjesme Ježek, gozdni dedek, koju su hrvatski učenici naučili pjevati na slovneskom jeziku.
Učenici 4.b OŠ Olge Meglič provodili su projekt s učiteljicom Simonom Jakomoni i knjižničarkom Alenkom Kandrič. Čitali su knjigu „Nenavadna knjižničarka“ hrvatskog autora Kašmira Huseinovića. Ova slikovnica potaknula ih je na pisanje priča u kojima su se pomiješali likovi iz poznatih bajki. Priče o susretima likova iz različitih bajki prikazali su dramskom izvedbom u tehnici kazališta sjena. Učenici su predstavili svoj grad Ptuj, koji slovi kao najstariji slovenski grad. Također su istraživali grad Koprivnicu i predstavili njezine najpoznatije znamenitosti i događanja.
Na kraju susreta učenici su razmijenili poklone – društvene igre na ploči koje su izradili na temelju čitanja spomenutih književnih djela. Nakon užine i obilaska škole Olge Meglič učenici su se družili na školskom igralištu, a dječaci odigrali zajedničku nogometnu utakmicu.
Slijedio je obilazak centra grada Ptuja gdje su učenici razgledali najpoznatije kulturne spomenike – Kino Ptuj (najstarije europsko kino), Orfejev spomenik / stup srama, Gradski toranj sa satom, Grasko kazalište, zgradu gradskog poglavarstva, spomenik sv. Florijanu na glavnom graskom trgu i usput se zasladili kuglicom sladoleda. Prošetali su Prešernovom ulicom i popeli se do ptujskog dvorca na brdu Grajski grič, odakle se pogled pruža na staru gradsku jezgru, novi dio grada Ptuja, rijeku Dravu i mostove te najveće slovensko umjetno jezero. Slijedio je posjet dvorcu uz razgledavanje stalnog postava Pokrajinskog muzeja Ptuj – Ormož; zbirka feudalne kulture stanovanja, dvorska galerija, zbirka oružja, zbirka glazbala te zbirka tradicionalnih pokladnih maski.
Zadovoljstvo učenika provedenim aktivnostima i ostvarenim ciljevima, nova stečena znanja, pozitivni dojmovi i iskustva zajedničkog druženja s učenicima iz druge zemlje, poticaj su za nastavak ovog projekta, koji doprinosi učvršćivanju veza između dviju škola koje su se povezale još 1982. godine i otada njeguju prijeteljstvo i suradnju.
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibl.
knjižničarka mentorica