« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 2. i 4. razreda u produženom boravku ovaj tjedan proučavali su način očuvanja šuma, kao i voda. Obilježili smo dva dana: u utorak, 21. ožujka Svjetski dan šuma i u srijedu, 22. ožujka Svjetski dan voda.
Povodom Svjetskog dana šuma gledali smo kratki edukativni animirani film o šumama. U njemu smo upoznali šume kao složeni ekosustav kojega čine biljke, životinje, gljive i razni mikroorganizmi. Šume su zelene i prekrasne, ali su i odlične ekološke tvornice koje pročišćuju tlo, zrak i vodu, a pritom im ne treba puno. Slijedilo je čitanje priče Cvjetić Anne Walker. U toj priči upoznali smo djevojčicu Maru koja se s obitelji preselila u novi dom u gradu. Željela je sa sobom ponijeti i svoj vrt, ali u gradu nema dovoljno prostora za vrt. Ili možda, ipak, ima? Iz priče smo naučili mnogo toga o izazovima koje svaka promjena nosi i kako nikad ne treba odustati. Nakon čitanja slijedilo je pisanje poruka o očuvanju šuma. Sve poruke zapisana su u lišće koje smo pridružili velikom stablu na plakatu. Dodali smo još životinja koje žive u šumi.
U srijedu smo nastavili s eko aktivnostima. Proučavali smo prezentaciju o vodama, koliko ima malo pitke vode na Zemlji, zašto je važno očuvati vode i kako možemo štedjeti vodu. Svaki učenik izradio je oblak s kapljicama. Unutar kapljica učenici su pisali zanimljivosti o vodi i načine kako štedjeti vodu. Bilo je tu raznih načina uštede vode iz svakodnevnice.
Ovim aktivnostima podigli smo ekološku svijet o očuvanju šuma i vode. Isto tako, željeli smo svakodnevnim aktivnostima i osobnim primjerima iz naše svakodnevnice pokazati da se prema cijelom našem okolišu trebamo ponašati brižno i razumno. Ipak, na mladima svijet ostaje.
Učiteljica Lucia Matas