« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Danas je poseban dan:
najljepši planet
što krasi svemirski svijet,
zeleno-plava krasotica Zemlja
slavi imendan.
U subotu, 22. travnja obilježava se Dan planeta Zemlje. Cilj obilježavanja ovog dana jest podići svijest ljudi prema očuvanju okoliša. Uz razne aktivnosti nastoji se skrenuti pozornost ljudi na opasnost koja prijeti životu na Zemlji zbog porasta globalnog onečišćenja te ih potaknuti da osvijeste problem zagađenja okoliša.
Učenici 2. i 4. razreda u produženom boravku odradili su niz eko aktivnosti.
Izašli smo van na sunce koje se napokon pojavilo i obasjalo cijelu prirodu. Pod krošnjom drveta čitali smo priču Greta i divovi. To je priča o djevojčici koja se hrabro suprotstavila golemim i pohlepnim divovima koji su posjekli gotovo cijelu šumu kako bi izgradili naselja. Djevojčica Greta stvarno postoji. To je istinita priča inspirirana životom djevojčice Grete Thunberg, čiji je hrabri govor pred švedskim parlamentom o globalnom problemu klimatskih promjena odjeknuo diljem svijeta te je nominirana za Nobelovu nagradu za mir. Od Grete smo naučili da nitko nije premalen da bi potaknuo promjene. Nakon čitanja napravili smo zajedničku umnu mapu o priči, a svatko je napisao svoju poruku.
Gledali smo i edukativni animirani film Ozzy Ozon. Ozzy Ozon i njegovi prijatelji brane naš planet Zemlju. Pričali smo o ozonskom omotaču i naučili kako je važan za život na Zemlji te koliko je važno da se očuva njegovo postojanje. U filmu smo vidjeli kako zbog sve većeg negativnog djelovanja čovjeka dolazi do smanjenja koncentracije ozona, odnosno pojave ozonskih rupa. Upoznali smo posljedice koje nastaju zbog ozonskih rupa. Naučili smo iz filma da je ozonski sloj oštećen i da je sve tanji te da se moramo uključiti u njegovu zaštitu.
Pisali smo i našoj Zemljici akrostih. Akrostih je pjesmica u kojoj početna slova stihova čitana odozgo prema dolje daju neku riječ. Na svako slovo u riječi Zemlja zapisali smo jednu rečenicu ili misao o očuvanju našeg planeta.
Uz to smo u radu u skupini radili niski reljef kojim smo dočarali izgled naše Zemlje. Plastelin smo trgali na manje komade i utiskivali u karton koji ima oblik kruga. Svatko je nacrtao Zemlju koju je podijelio na dva dijela: onaj sretni, zadovoljni, čisti dio s prekrasnim okolišem i onaj tužni, onečišćeni i prljavi dio.
Neka vječno živi
i vječno se zeleni
taj najljepši planet
što krasi svemirski svijet!
(Zemljin imendan, Vera Zemunić)
Učiteljica Lucia Matas