« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Produženi boravak je neobavezni, ali kvalitetno osmišljeni odgojno – obrazovni rad s učenicima u školi nakon redovne nastave. On je dobro organiziran i specifičan oblik rada koji ima za cilj u sigurnom i poticajnom školskom ozračju, igri i suradnji:
Za rad u produženom boravku potrebno je osigurati poticajan prostor za što ugodniji boravak svakog učenika i osmisliti zanimljivo i kreativno poslijepodne, kroz igru i stvaranje. Klasičnu učionicu potrebno je obogatiti kutićima – prostorima za različite aktivnosti. Kutići omogućuju kvalitetnu izmjenu nastave i boravka, rada i odmora, rekreativne pauze, provođenja skupnog rada, traganja za informacijama korištenjem drugih izvora znanja kao npr. rječnika, pravopisa, enciklopedija, računala; potiču razvijanje prijateljskih odnosna, toleranciju, dogovaranje i pomaganje, razvijaju komunikacijske vještine, bogaćenje rječnika, razvijaju sposobnosti prema individualnim interesima svakog učenika te vode učenika prema samostalnom i odgovornom učenju. Kako bi rad u produženom boravku bio zanimljiviji i djeci prihvatljiviji osim učionica mogu se koristiti i drugi prostori kao što je: školsko dvorište, školska dvorana, školski vrtovi, školski voćnjak, knjižnica, parkovi, muzeji, kazališta i kina itd.
Timski rad
Rad u produženom boravku učitelji provode u timskom radu. Timski rad podrazumijeva suradnju, uvažavanje, nadopunjavanje, nadogradnju i permanentno zajedničko djelovanje tijekom čitave školske godine. Učitelji jutarnjeg dijela nastave i učitelji produženom boravka ravnopravni su kreatori i realizatori svake etape rada. Razmjena iskustva o:
Raspored rada u produženom boravku
Uobičajeno vrijeme za provođenje aktivnosti u produženom boravku je od 12 do 17 sati. U vrijeme boravka u školi učenicima je uz savladavanje nastavnog programa, organizirano vrijeme za odmor, obroke, odmor na zraku, kreativno provođenje slobodnog vremena, učenje, vježbanje i ponavljanje te pisanje domaćih zadaća. Nakon redovne i izborne nastave, vrijeme je za ručak. Nakon ručka zajedno s učenicima planira se rad: ponavlja se što se radilo na nastavi, sadržaj domaće zadaće, učenici određuju koje sadržaje još trebaju uvježbati te se priprema radni materijal za učenje, ponavljanje, vježbanje i pisanje zadaće.
Slijedi kraći odmor, a zatim organizirane aktivnosti. Mogu se provesti neke kraće zajedničke aktivnosti: izvješćivanje o proteklom vikendu ili praznicima, rješavanje problema razgovorom (satovi prijateljstva) i proslave rođendana. Važno je svakodnevno zadovoljiti potrebu učenika za kretanjem i boravkom na zraku provođenjem različitih rekreativnih igara po slobodnom izboru učenika ili šetnjama u bližoj okolici škole. Raznolikost i bogatstvo sadržaja slobodnog i organiziranog vremena, kreativan i stvaralački pristup u planiranju i realizaciji aktivnosti uključuje učenike u svakodnevni život škole i zajednice te doprinosi cjelovitoj izgradnji učenika.
Primarna zadaća dnevnog rada je podučavanje i učenje. Djeca rade samostalno, a učitelji se posvećuju manjim grupama ili pojedinom djetetu; pomažu onima kojima je pomoć neophodna, koji ne razumiju novo gradivo ili zadatak i na taj način potiču samostalnosti učenika. Osim individualnog rada, važnu ulogu ima i suradnički rad. Učenici međusobno jedni drugima pomažu prema svojim sposobnostima i interesima, međusobno si objašnjavaju zadatke na njima razumljiv i pristupačniji način i tako uče pomagati i primati pomoć. Cilj ovakvog rada jest pripremiti dijete za samostalno pisanje zadaće i učenje kod kuće. Tijekom rada na zadaći učitelji obilaze učenike, pregledavaju njihov uradak, usmjeravaju ih na ispravljanje pogrešaka, pohvaljuju ih i zapisuju pozitivne komentare.
U našoj školi od 11:35 do 13:15 sati traje prihvat učenika i odmor. Učenici biraju aktivnosti po vlastitom izboru (društvene igre, čitanje, razgovor, odlazak u knjižnicu). Dogovara se dnevni plan rada. U 13:15 sati učenici odlaze na ručak koji traje do 13:35. Nakon toga u razdoblju od 13:35 do 14:50 sati vrijeme je za učenje, uvježbavanje i ponavljanje sadržaja te pisanje domaće zadaće iz redovite nastave. Slijedi organizirano vrijeme od 14:50 do 15:35 sati gdje se provode TZK aktivnosti (elementarne i momčadske igre) u školskoj dvorani ili školskom igralištu ovisno o vremenskim uvjetima. Potom slijedi užina od 15:35 do 15:50 sati. U organiziranom vremenu od 15:50 do 16:20 sati učenici sudjeluju u raznim projektnim istraživanjima ili glazbenim/likovnim/plesnim radionicama, obilježavaju prigodne dane, igraju jezične i matematičke igre ili nastavljaju započete aktivnosti. Dežurstvo učenika u produženom boravku traje od 16:20 do 16.30 sati.
11.35 – 13.15 h PRIHVAT UČENIKA I ODMOR |
Prihvat učenika i učenički odmor od nastave. Aktivnosti: društvene igre, čitanje, razgovor, crtanje, odlazak u knjižnicu itd. Dnevni plan rada (dogovor, novosti). |
13.15 – 13.35 h RUČAK |
Ručak u blagovaonici škole. |
13.35 – 14.50 h UČENJE |
Domaća zadaća i učenje. Čitanje (15 min): lektira, dječji časopisi itd. Učenje: uvježbavanje i ponavljanje. |
14.50 – 15.35 h ORGANIZIRANO VRIJEME (TZK) |
TZK aktivnosti u školskoj dvorani ili na školskom dvorištu ovisno o vremenskim uvjetima (elementarne i momčadske igre). |
15.35 – 15.50 h UŽINA |
Užina u razredu. |
15.35 – 16.20 h ORGANIZIRANO VRIJEME |
Likovne/glazbene/plesne, |
16.20 – 16.30 h DEŽURSTVO |
Dežurstvo u produženom boravku. |
Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.