« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Učenici 1. i 3. razreda s velikom radošću dočekali su drugu po redu čajanku. Ovog puta čitali su priču o Grubzonu – strašnom stvoru s velikim kandžama i maljama. Iz samog naslova priče naslutili su da se radi o čudovištu pa su priču pratili u jednom dahu. Tepih učionice postao je kutić za čitanje na kojem su uživali slušajući poučnu priču o malom mišu koji je nadmudrio šumske životinje pa čak i strašnog Grubzona.
Grubzon je neobičan lik koji ih je privukao svojom vanjštinom. Velik je i strašnog izgleda. Ima kljove, na šapama kandže i malje, zubi su mu veliki i snažni, koljena kvrgava, oči narančaste, a na leđima ima ljubičasto trnje. Takvom strašnom pojavom uplašio bi svakog stanovnika šume no ne i dosjetljivog mišića koji je iskoristio njegov izgled kako bi nadmudrio druge životinje. Mišić je šetajući šumom sreo liju, sovu, a potom i zmiju. Sve tri životinje ljubazno su ga pozivale u svoje domove kao bi ga navodno ugostile. Jasna stvar da su u glavi imale nešto drugo, mislile su se zapravo pogostiti malim mišom i pojesti ga. Ali, kako je mišić bio pametan uljudno ih je odbio izmislivši Grubzona - strašnog stvora s kanžama i maljama, i strašnim zubima, kod kojeg je navodno pozvan u goste. Prestrašene životinje su pobjegle, a mišić je nastavio šetnju kroz šumu. Glavom i bradom sreo je pravoga Grubzona koji je također imao nekakve planove s njim, no i njega je mišić nadmudrio.
Nakon čitanja priče učenici su međusobno razgovarali o postupcima malog miša te izmjenjivali ideje kako bi oni nadmudrili Grubzona da se nađu u šumi nasamo s njim. U grupama po četiri zajednički su rješavali listić sa zadatcima, izrezivali likove iz priče, bojali ih i izrađivali lutke za lutkarsku predstavu koju su izveli pred publikom. Potom su pogledali animirani film „Grubzon“ te uočili sličnosti i razlike između filma i priče. Topli čaj i čajni kolačići upotpunili su doživljaj ove čajanke, a Grubzona će još dugo pamtiti kao primjer kako hrabrost i mudrost mogu savladati i najveće životne prepreke.
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar