« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
„Knjiga je dar koji možeš iznova otvarati.“ Tim citatom započeli smo novu čajanku u produženom boravku. Učenici 1. i 3. razreda veselo su dočekali novu poslasticu iz pera tete Julie. Ovog puta bila je to priča Knjige drage Kuhar Drage.
Priča govori o dječaku imena Drago, a prezimena Kuhar koji je volio čitati knjige. Drago bi sjeo u svoj šareni naslonjač, uzeo omiljenu knjigu u ruke i čitajući ušao u sasvim drugačiji svijet – svijet mašte. On je bio putnik na putovanju kroz likove iz knjiga koje vole djeca i odrasli. Čitajući ovu priču učenici su se susreli s brojnim likovima poput gusara, Zlatokose, hrabrog viteza koji voli čitati viceve zmaju, raznih ptica, djevojčici koja vidi vanzemaljce, kradljivcu dragulja i krokodilu. Šarena lepeza likova koje čitajući susreće dječak Drago svidjela se učenicima te je svatko mogao pronaći najdraži lik.
Nakon čitanja razgovarali smo o događajima i likovima u priči. Učenici su u paru rješavali nastavni listić. Zaključili smo da je čitanje važno jer nam ono obogaćuje rječnik, vježbamo koncentraciju, proširujemo znanje, pojedini likovi mogu nam postati uzor u svakidašnjem životu, razvijamo znatiželju, nadahnjuje nas i razvijamo kritičko mišljenje. Učenici su se složili da će poput dječaka Drage čitati omiljene priče sjedeći u mekom naslonjaču. Stvaralački zadatak bio je dizajnirati vlastiti naslonjač za čitanje. Osmislili su naslonjače u kojima bi voljeli čitati te su ih prezentirali pred ostatkom razreda.
I ova čajanka bila je po mnogočemu zanimljiva. Uz topli čaj i čajne keksiće učenici su upoznali još jednog junaka tete Julie.
„Knjiga nije hrana, ali je poslastica.“ (Tin Ujević)
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar