« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
„Super glista je super dužine,
Superglista je super siline.
Ona vijuga i tijelom migolji,
SUPERGLISTA – od nje nitko bolji!“
Ovim stihovima započinje slikovnica „Superglista“ spisateljice Julie Donaldson čije priče učenici 1. i 3. razreda u produženom boravku iznova s radošću dočekuju. Superglista je prekrasna priča koja govori o tome kakva je glista o kojoj teta Julia piše. Ona je vječni pomagač, superheroj u životinjskom svijetu, neprestani zabavljač i dobar prijatelj. Superglista je „najvijugaviji superjunak na svijetu.“ Svojim prijateljima rado će pomoći u opasnostima i nevolji, ali je i veliki zabavljač. Neobičnim vještinama postaje sve što je potrebno njenom društvu. Superglista može postati ljuljačka, tobogan, pruga za lude vožnje, remen, šešir, dizalica, vlak pa čak se može pretvoriti u akrobata. Upravo zbog njenih supermoći zli čarobnjak gušter uz pomoć sluge gavrana otima Superglistu i želi ju samo za sebe. No superjunaka spasile su životinjice koristeći se raznim lukavima dosjetkama kojima su prevarile zlog čarobnjaka i oslobodile Superglistu.
Nakon čitanja zanimljive priče razgovarali smo o osobinama Supergliste i likovima koje je spasila. Potom su učenici samostalno rješavali nastavni listić. Crtali su oblike u koje se Superglista može pretvoriti, osmišljavali dizajn superherojskog kostima te pisali pitanja koja bi postavila Superglisti da ju sretnu. Svaki je učenik pred razredom pročitao svoja pitanja i moguće odgovore koje bi im ponudila Superglista da ju intervjuiraju. Učenici su zaključili da je Superglista hrabra, neustrašiva, uporna, zabavna, lukava i iskrena kao prijatelj. Njezine osobine posebno su im se svidjele jer pomaže drugima u nevolji i ozbiljnim situacijama, ali se i zabavljala kada je vrijeme zabave. Svi bi trebali biti poput nje u svakodnevnom životu i pomagati svojim prijateljima kao što ona pomaže životinjama. Današnja čajanka održala se na kišni i prohladni dan pa nam je svima bilo ugodno piti topli čaj i sladiti se čajnim kolačićima uz dobro društvo i divnu priču koje ćemo se rado sjećati.
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar