« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
U ove sunčane proljetne dane pomalo nas je iznenadila priča o Drumskom Štakoru. Učenici 2. i 4. razreda u produženom boravku s čuđenjem su slušali priču o štakoru razbojniku koji na svome konju vreba poštene putnike i otima njihovu hranu. Ovaj put glavni lik je jedan vrlo pohlepni i sebični, ali naivni štakor – negativac!
Uz čaj i kekse učenici su pomno slušali o svim njegovim krađama – bilo je napeto. Nitko nije bio pošteđen njegove pohlepe. Drumski štakor je ukrao čak i sijeno od vlastitog konja! Sa zanimanjem su iščekivali: Hoće li ipak netko stati na kraj tom oholom štakoru? Kad odjednom, na njegovom putu nađe se jedna mudra patka. I njoj je štakor želio oteti sve što ima, ali patka mu nije imala što dati. Međutim, dosjetila se špilje puuune finih poslastica u kojoj navodno živi njena sestra. I tako je spasila živu glavu. Štakor je ostao bez svega. Dokazao nam je da se pohlepa i zločestoća ne isplate i da jedini koji dobivaju u životu su oni – pametniji.
Nakon čitanja, pričali smo o događajima i likovima i slijedio je popunjavanje umne mape o liku – Drumskom štakoru. Istaknuli smo njegove osobine, čime se bavi i osvrnuli se na najvažnije događaje. Svatko je zapisao svoj dojam o priči i poruku. Slijedila je križaljka u paru, a za kraj su učenici pisali tjeralicu za našim glavnim negativcem. Opisali su njega i njegove zločine, a onda ponudili nagradu onome tko ga nađe. Našlo se tu zanimljivih nagrada, ali svakako nas je oduševilo što je štakor na kraju ostao bez svega i provodio dane čisteći pod u ni više ni manje nego – Trgovini slatkiša! Sve se vraća, sve se plaća poručili smo štakoru razbojniku.
Učiteljica Lucia Matas