« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Zadnja pričica tete Julije za kraj ove školske godine bila nam je Papalino. Učenici 2. i 4. razreda u produženom boravku razveselili su se novoj priči. Papalino je vesela ribica pričalica koja ima ogromnu maštu. Voli smišljati razne pustolovine o sebi. Na kraju ga te pustolovine i spase. Budi uporan i snalažljiv kao Papalino.
Prije samog čitanja proučavali smo ribe papaline. Popunjavali smo tablicu Znam, Želim znati, Naučio sam. U prvi stupac upisivali smo sve što znamo o papalinama poput toga da su male ribe, žive u moru i da su jestive. Nakon toga zapisivali smo pitanja o tome što nas zanima o tim ribama i što bismo novo htjeli saznati. Bilo je tu pitanja poput: Koliko dugo žive?, Koliko im je velik mozak?, Čime se hrane? Itd. Na kraju smo čitali informativni tekst o papalinama i zapisali što smo novo naučili: žive u Jadranskom moru, ribari ih koriste kao mamac za veće ribe, mogu narasti do 16 cm i sl. Slijedilo je čitanje priče, razgovor o priči i rad u paru. Svaki par je trebalo nacrtati ribarsku mrežu. Unutar mreže su trebali zapisati što više pojmova iz priče, a izvan mreže što više pojmova koji se ne pojavljuju niti imaju veze s pričom. Bilo je tu razno raznih ascoijacija poput lignja, brod, učiteljica raža itd. Našu priču s Papalinom završili smo crtanjem. Crtali smo ribu ugljenom i kredom i koristili razne crte po karakteru kako bismo dočarali tijelo ribe. Isto tako, igrali smo se crno-bijelim kontrastom i miješali ugljen i kredu. Naše ribice ukrasile su hodnik škole.
Nakon svake čajanke učenici me upitaju: „Joooj, učiteljice, zar ne bismo mogli upoznati tu tetu Juliju? Ima baš fora priče.“ Nažalost, teta Julia živi daleko od nas, ali kroz njene priče ju sve više i više upoznajemo i tako živi u našim učionicama i srcima.
Učiteljica Lucia Matas