« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
U produženom boravku 3. i 4. razreda za prvu slikovnicu odabrali smo Kućicu treba dijeliti.
Učenici su rado poslušali priču iako je nekima upravo ova bila jedna od priča za laku noć.
Ovo je priča o raku koji traži svoju kućicu, no nitko ju nije želio dijeliti s njime. Kada se našao u opasnosti gdje ga je galeb htio uloviti, naletio je na praznu kućicu koje je postala njegov novi dom. No, nije dugo bio sam. Ubrzo mu se pridružila i moruzgva koja mu je obećala da će mu pomoći u traženju hrane. Zajedno su živjeli u harmoniji pazeći jedno na drugo i na svoj dom. Uživajući među stijenama, pridružio im se i mnogočekinjaš kojem je uloga bila održavati njihov dom urednim. No, kako su oni zajedno rasli, kućica je postajala premalena za njih troje. Nisu se nikako mogli dogovoriti tko će napustiti svoj dom te je na kraju svatko od njih otišao svojim putem. Bili su izrazito tužni, ali ponos i stid im nisu dozvoljavali da se pomire i potraže novi dom zajedno. Kada je stiglo nevrijeme, more je izbacilo praznu kućicu. Mnogočekinjaš ih je okupio i pozvao da se vrate u zajedništvo i uživaju zajedno u svom novom domu.
Priča o raku koji traži svoju kućicu koju zatim dijeli s moruzgvom i mnogočekinjašom potakla nas je na razmišljanje dijeljenja i naše učionice s učenicima iz redovne nastave.
Čitajući ovu priču, zaključili smo da je ljepše dijeliti bez obzira na neka odricanja.
Nakon pročitane priče riješili smo nastavne listiće pokušavajući se sjetiti boja, oblika, a i novih naziva životinja koje smo naučili.
Velik broj učenika prvi je put sudjelovao u ovom projektu pa su s velikim nestrpljenjem čekali čitati priču uz topli čaj i kekse. S veseljem čekamo novi mjesec i nove priče spisateljice Julije Donaldson!
Učiteljica u produženom boravku Ines Jocić Baruškin