« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Budući da je učenike prvih razreda uključene u program produženog boravka teta Julia odmah na početku provedbe projekta oduševila pričom o Grubzonu, s velikim su veseljem dočekali drugu čajanku.
Ovog puta, čitajući i promatrajući ilustracije slikovnice, upoznali smo Zoga.
Zog je zmaj koji polazi zmajsku školu u kojoj uči mnoge zmajske vještine: od letenja, rikanja, hukanja, borbe s vitezom i otimanja princeze. U toj školi svojim napretkom i zalaganjem treba osvojiti zlatnu zvijezdu u čemu je vrlo uporan. Najveći je u cijelom razredu i od svih najmarljiviji i najvrjedniji, ali prilikom izvođenja zadanih vježbi uvijek nešto pođe naopako. Kad zmajevi uče letjeti, Zog se zaleti u drvo. Prilikom vježba rikanja promukne mu grlo. Kad pak trebaju rigati vatru, zapali si krilo. U svemu tome pomaže mu neobična djevojčica Zlatka. Među njima se stvara prijateljstvo pa Zog postaje sve uspješniji te naposljetku zasluži zlatnu zvijezdu.
Nakon čitanja priče razgovarali smo o Zogu i njegovim dogodovštinama. Zaključili smo da se trud i upornost uvijek isplate te da unatoč nevoljama i padovima nikad ne smijemo odustajati već se truditi biti što bolji i uspješniji pa tako ispuniti svoje ciljeve i želje. Također, događaji iz priče su nas poučili da uvijek trebamo pomagati u nevolji jer se dobro dobrim vraća. Osim Zoga i njegovih postupaka, učenicima se svidjela i kraljevna Zlatka koja umjesto kraljevskih krinolina više voli pomagati kao liječnica.
O pročitanoj smo priči rješavali nastavni listić - povezivali jednake likove iz priče, uočavali sličnosti i razlike prikaza Zoga i Zlatke, zaokruživali najvećeg i najvišeg zmaja, prebrajali zlatne zvijezde te globalno čitali o priči. Naši prvašići poželjeli su nacrtati velikana ove priče. Na svakom nastalom crtežu izgledao je vrlo uvjerljivo, poput pravog, a opet zanimljivog i vrijednog zmaja.
Također, uživajući uz čaj i čajne kolutiće pogledali smo istoimeni crtani film pa ga usporedili s književnim djelom.
Prepoznajući svoje kvalitete te razmišljajući kojim se svojim znanjima i vještinama ponose, učenici su crtežima ukrasili aplikacije zvijezda. S obzirom na aktivnost i trud tijekom ove još jedne zanimljive čajanke, zasigurno bi i u zmajskoj školi, zaslužili zlatnu zvijezdu.
Učiteljica u produženom boravku Petra Huđ