« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Budući da su već na prvoj čajanci upoznali Grubzona, učenici 1. razreda uključeni u program produženog boravka razveselili su se nastavku priče o tom neobičnom stvoru.
Grubzon, lik iz istoimene slikovnice, sada ima svoje dijete, malenu Grubzonicu. Kao pravi brižni otac upozorava je na opasnosti u šumi i prepričava joj svoj nemili susret sa zastrašujućim mišem.
Ta uzbudljiva i strašna priča nije obeshrabrila malu Grubzončicu, pa se tijekom noći iz znatiželje i dosade iskrala iz jazbine i uputila u snježnu, mračnu šumu kako bi se uvjerila postoji li taj strašno velik i loš Miš ili je sve to samo prevara i šala. Putem susreće već nam poznate junake iz Grubzona – zmiju, sovu i lisicu. Sve životinje redom govore joj o Mišu kao opasnom stvoru koji obožava jesti i piti grubzonske pripravke. Naposljetku, obični mišić ponovno je na jednostavan, ali vrlo mudar način pomoću mjesečine uspio prestrašiti i Grubzonicu. S obzirom na to da je vidjela Zlog Velikog Miša, uplašena se velikom brzinom vratila u siguran zagrljaj svog, još uvijek uspavanog, oca.
Nakon čitanja priče, razgovarali smo o pročitanome i o navedenom iznosili vlastite dojmove. Učenici su rješavali radni listić u kojem su dopunjavali nazive likova iz priče pa ih povezivali s ilustracijama. Kronološki su poredali događaje iz priče, nacrtali kako zamišljaju Zlog Velikog Miša te odgovorili na postavljena pitanja cjelovitim rečenicama.
Bojenjem i izrezivanjem predložaka izradili su štapne lutke. Njima su izveli male lutkarske predstave kojima je poticano dječje govorno stvaralaštvo. Svi smo se istinski nasmijali i zabavili oponašajući likove iz priče.
Porazgovarali smo o tome što nas plaši i čega se bojimo te kome se obraćamo kad osjećamo strah. U takvim situacijama, djeca navode da utjehu najčešće pronalaze kod roditelja, djedova i baka, braće i sestara te prijatelja i prijateljica. Poučeni pričom, učenici su zaključili da uvijek trebaju slušati starije jer oni imaju više iskustva i sve što im govore je dobronamjerno.
Naposljetku smo pogledali i istoimeni animirani film te uočili razlike između pročitanog i pogledanog. Upoznavši Grubzonovo dijete, veselimo se upoznavanju i ostalih zanimljivih likova iz priča tete Julije, ispijanju čaja i uživanju u keksićima.
Petra Huđ