« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Iako su neki učenici već čitali ovu priču, rado smo se prisjetili kako je ona tekla. Ova je priča zainteresirala učenike vrlo zanimljivom radnjom, ali i porukama na kraju priče.
Priča Drumski štakor je priča o štakoru koji je bio zlica, pun oholosti i koji je utjerivao strah šumskim životinjama kako bi dobio ono što želi i što misli da mu pripada.
Njegov opis na početku priče vrlo je slikovit, a ilustracije ga u potpunosti upotpunjuju. Putujući šumskim putem prvo je sreo zečicu od koje je oteo djetelinu. Zatim je sreo vjevericu od koje je uzeo punu vreću oraha. Potom je uslijedila povorka mrava od koje je uzeo lijep zelen list. Uskoro je naišao na mačku od koje je uzeo mlijeko, pa od je od pauka uzeo muhe, te je čak i od vlastitog konja uzeo sijeno. Postao je sve deblji i deblji, ali to ga nije zaustavilo u njegovom pohodu. Naišao je na patku koja ga je mudro uputila u tamnu špilju govoreći mu da se tamo nalazi njena sestra s njegovom omiljenom hranom. Štakor je požurio i stigao do špilje te glasno krenuo u pohod. Kako je jeka odzvanjala, on je zaista mislio da se tamo nalazi patkina sestra. Sišao je sa konja i krenuo unutra. Patka je iskoristila priliku i zajahala njegovog konja i uputila se u šumu kod svojih prijatelja. Okupila je sve šumske životinje gdje su svi zajedno imali bogatu gozbu čitavu noć. A štakor? On je lutao sve dok nije pronašao izlaz s druge strane brda. Postao je sve mršaviji i mršaviji te se zaposlio u trgovini slatkiša gdje je metlom meo mrve s poda.
Učenicima se jako svidjela priča i vrlo su brzo smjestili mjesto radnje, vrijeme radnje, likove pa čak i redoslijed događaja. Zajedno su zaključili da ne treba biti pohlepan i zločest jer jedini koji dobivaju u životu su oni koji su pametniji.
Uz ukusan čaj koji su nam pripremile naše tete kuharice i fine čokoladne kekse, rješavali smo križaljku i razgovarali o pročitanoj priči.
S veseljem i nestrpljenjem čekamo sljedeću čajanku!
Učiteljica u produženom boravku Ines Jocić Baruškin