« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Ovomjesečni izbor za čajanku bila je priča Superglista. Sam naziv priče učenike je odmah zaintrigirao.
„Superglista je super dužine,
Superglista je super siline.
Ona vijuga i tijelom migolji,
SUPERGLISTA – od nje nitko bolji.“
Ovaj početak priče, vjerujemo, nikog ne bi ostavio nezainteresiranim. Superglista je glista koja je pomagala svojim prijateljima, životinjama. Svoje gipko tijelo mogla je pretvoriti u što god je htjela. Tako se pretvorila u laso i spasila žabu da ne ode pod kotače. Pčelicama je poslužila kao duga vijača, kako bi ubile dosadu i preskakivale vijaču. Isto tako je u bunaru zapela jedna buba koju je Superglista spasila tako što je postala uzica za pecanje. Činilo se da Superglisti nema kraja. Životinje su ju čak i opjevale! No tu dolazi zli Mag gušer koji je čuo pjesmu zbog koje je otišao do gavrana i šapnuo mu da pronađe i donese „tu glistu“. Gavran-slugan odradio je posao i tako je Superglista pripala Magovoj vlasti. Njen je zadatak bio tražiti mu blago. Superglista je danima bušila, gmizala i vijugala, no jedino što je pronašla bile su: vilica, pluteni čep, puce i karamela. Mag gušter je pobjesnio i zaprijetio joj da će ju dati gavranu za jelo ukoliko ne pronađe neko blago. No, kako je Superglista stekla mnogo prijatelja, oni su se udružili i skovali plan spasa. Pčelice, puževi, gusjenice, pauci, mušice vrlo su brzo osmislile zamku za Mag guštera. Mag gušter probudio se umotan u lišće i ljepljiv od meda, a zatim su ga mušice i pčele zajedničkim snagama preselile. Mjesto preseljenja je bila hrpa smeća.
„Iz zemlje duboko, pa onda sve bliže, kao da zvuk neki polako se diže. Zemlja na jednom mjestu se širi… i opet tu SUPERGLISTA proviri!“ Sretna Superglista brzo je prionula na posao i mijenjala svoje oblike za svoje prijatelje. Od ljuljačke, tobogana, pruge, hula-hopa, pa sve do dizalice, remena, šešira, vlaka i naravno, akrobata.
Učenici su zaista zainteresirano poslušali ovu priču. Sam naziv ove gliste šaputao se do kraja naših aktivnosti. Bez greške i brzo nabrojali su likove koji su bili u ovoj priči, pa isto tako i smjestili mjesto radnje. Vrlo brzo pojurili su i po svoje čajeve i ukusne napolitanke kako bi riješili nastavne listiće. Osobine ovog junaka najmanji je bio problem napisati, kao i zadatak nacrtati/napisati što sve Superglista može postati. Neki učenici dali su si oduška pa su i nadodali neke svoje primjere.
Veselimo se sljedećoj priči uz, kako učenici kažu, najfiniji čaj i prefine kekse!
Učiteljica u produženom boravku Ines Jocić Baruškin