« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Tko je teta Julia?
Riječ je o Juliji Donaldson, popularnoj britanskoj spisateljici koja je poznata po svojim duhovitim i zabavnim pričama i likovima poput Grubzona, Supergliste, Prutimira i ostalih. Kroz ovaj projekt želi se učenike inspirirati djelima Julije Donaldson i pobuditi ljubav za čitanjem znanjem i stvaranjem.
Današnje digitalne generacije učenike sve manje čitaju stoga se slikovnicama Julije Donaldson i raznim aktivnostima nakon čitanja žele stvoriti navike čitanja i ljubav prema pisanoj riječi.
Julijine slikovnice čitat će se uz čaj i kekse. Učenici će upoznati neka od najpoznatijih djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson. Na taj će način steći interes za čitanje i razviti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena. Učenici će usvojiti nove riječi te tako bogatiti rječnik kako na materinjem tako i na stranom jeziku. Njene priče potiču učenike na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje). Nakon čitanja učenici će se kreativno izraziti u likovnom i dramskom području na poticaj iz knjige.
Posljednja čajanka ove školske godine uvela nas je u morski svijet. Papalino je zanimljiva priča koja govori o ribi s lovačkim pričama. Papalino je uvijek imao nevjerojatna opravdanja za svoja svakodnevna kašnjenja u školu. Od jahanja morskog konjica do ronjenja s dupinima, “svakog bi se dana Papalino druge priče sjetio”.
Većina njegovih školskih prijatelja mislila je da izmišlja pa nisu vjerovali u njegove priče, osim Malog Kovača koji je s oduševljenjem slušao o Papalinovim avanturama. Štoviše, uvijek bi te priče prenio i svojoj baki. Kovačeva baka također ništa nije znala zadržati za sebe. Jednog je jutra Papalino opet kasnio u školu. Dok je smišljao još jednu uzbudljivu priču kojom će opravdati svoje najnovije kašnjenje, nije ni primijetio opasnost u kojoj se našao. Ulovljen je u ribarsku mrežu. Srećom, ribice papaline nisu delikatesa pa su ga nakon nekog vremena ribari pustili na slobodu. Papalino je bio sav zbunjen i nije se znao vratiti kući.
Naime, Papalino je čuo kako jato inćuna prepričava upravo njegove dogodovštine. Iznenađen i pun nade, upitao ih je otkud znaju te priče, a oni su ga uputili na škampicu. Škampica ga je, pak, uputila na kita..i tako je Papalino krenuo tragovima priče o sebi. Priče koja je bila toliko nevjerojatna da ju nitko nije mogao ostaviti za sebe. Priča ga je vratila kući pa je stigao na vrijeme u školu. Nakon čitanja priče učenici su iznesli svoje dojmove, odredili glavne i sporedne likove, mjesto radnje i pouku priče. Potom je uslijedilo rješavanje listića sa zadatcima. Učenici su dopunili tekst iz priče odgovarajućima riječima, poredali po redoslijedu Papalinove priče, a kreativan zadatak bio je osmisliti vlastitu morsku priču. Učenici su se uživjeli u ulogu ribice pričalice te su na kratko postali Papalino. Bilo je svakakvih zanimljivih priča kojima su opisali svoje avanture u morskom svijetu. Učenici su zaključili da su im dosadašnje čajanke bile najljepše iskustvo u produženom boravku jer su upoznali mnoge neobične likove iz mašte spisateljice Julie Donaldson. Svi se veselimo idućoj godini, novim pričama i zanimljivim likovima na čajanci s tetom Julijom.
Učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar